۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۰
کد خبر: 82676649
T T
۰ نفر
راهبرد فدراسیون روستایی در افزایش مشاركت زنان در ورزش

تهران - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی اظهار امیدواری كرد كه با تامین اعتبار برای توسعه ورزش روستایی در چهارسال آینده ، سهم مشاركت زنان در این حوزه افزایش یابد.

غلامرضا جعفری روز دوشنبه پس از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی در گفت و گو با خبرنگاران یكی از مهمترین وظایف حاكمیتی را توانمندی مردم در ورزش عنوان كرد و افزود كه این در كنار اقتصاد، فرهنگ و سیاست برای پیشبرد اهداف نظام موثر است.
وی در مجمع انتخاباتی این فدراسیون با كسب 30 رای برای دومین دوره پیاپی رئیس شد.
جعفری ادامه داد در ورزش روستایی و بازی های بومی محلی ورزشكاران این حوزه فعل خواستن را صرف كردند و نخبگان ورزشی نیز از دل این جامعه به ورزش حرفه ای معرفی شدند.
رئیس فدراسیون روستایی و بازی های بومی محلی به تعاملات خود با فدراسیون وزنه برداری و كشتی برای حضور بیشتر زنان در ورزش روستایی اشاره كرد و گفت: اگر 27 صدم از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده صرف ورزش روستایی شود به طور یقین رهمنودهای رهبرمعظم انقلاب و رئیس جمهوری برای توسعه این بخش به بار می نشیند.
جعفری در باره تاثیر تعامل هیات های استانی با ادارات كل ورزش استان ها در موفقیت ورزش روستایی افزود: اگر قرار باشد در چشم انداز 1400به افق های توسعه ورزش روستایی برسم باید این دو نهاد با نگاه بلند نظرانه در این مسیر گام بردارند زیرا ورزش روستایی نیاز به برنامه ریزی بلند مدت در حوزه سلامت كشور دارد و در تعاملی مضاعف با آموزش و پروش می توان به آن رسید.
وی اصلاح ساختاری مدیریتی در فدراسیون اشاره كرد و گفت: 60هزار روستا در كشور وجود دارد و به اعتبار كافی برای رسیدگی به ورزش روستایی نیاز داریم كه امیدوارم در چهارسال آینده سهم مشاركت زنان روستایی دراین حوزه افزایش یابد.
رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بومی محلی درباره تاثیر ورزش روستایی بر استعداد یابی سایر رشته های ورزشی توضیح داد: محوریت ورزش روستایی و بومی محلی، همگانی است و اگر بخواهیم فدراسیون ها را برای استعدایابی كمك كنیم امكان پذیر نیست اما در رشته های مانند كشتی و دوومیدانی و وزنه برداری كه ریشه سنتی و روستایی دارد می توان استعداد های این رشته را شناسایی كرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250**9029 **1545

سرخط اخبار ورزش