۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹
کد خبر: 82676520
T T
۰ نفر
لیگ قهرمانان آسیا؛ابوظبی ایستگاه پایان بحران پرسپولیس

تهران - ایرنا - تیم فوتبال پرسپولیس درحالی فردا شب در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ابوظبی به میهمانی الهلال عربستان می رود كه برای عبور از بحران و حواشی های اخیر نیاز به كسب پیروزی در این دیدار سرنوشت ساز دارد.

به گزارش ایرنا، شاگردان «برانكو ایوانكوویچ» كه با صعود به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و كسب نتایج مناسب در لیگ برتر، شرایط ایده آلی از لحاظ فنی دارند در روزهای گذشته به دلیل ندانم كاری مهاجم و البته برخی مسئولان خود با محرومیت سنگینی مواجه شده كه این تیم را وارد بحران جدیدی كرده است.
«مهدی طارمی» به دلیل فسخ قرارداد یكطرفه با باشگاه ریزه اسپور تركیه و جلب نكردن رضایت این باشگاه، از سوی فیفا چهار ماه محروم شد و باشگاه پرسپولیس نیز علاوه بر جریمه 780 هزار یورویی، نمی تواند در دو پنجره نقل و انتقالاتی بازیكن جدیدی جذب كند.
این اشتباه و البته كم كاری عجیب پرسپولیسی ها سبب شده این تیم كه به دنبال نخستین حضور خود در فینال لیگ قهرمانان آسیا و رقم زدن فصل درخشانی است با حواشی زیادی مواجه شود.
اكنون نماینده فوتبال ایران، سه شنبه شب در دور رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در ابوظبی میهمان تیم قدرتمند و پرافتخار الهلال عربستان است و می خواهد با كسب نتیجه ای مطلوب به نگرانی هواداران پایان داده و آماده دیدار برگشت در مسقط شود.
پرسپولیس كه در سه فصل اخیر برای نتیجه گیری اتكای زیادی به «مهدی طارمی» داشته است باید چهار ماه به بازی كردن بدون آقای گل دو سال گذشته خود لیگ عادت كند كه باید دید برانكو و شاگردانش می توانند از این مساله به عنوان یك فرصت مناسب استفاده كنند یا جای خالی طارمی را در سیستم شناور خود احساس خواهند كرد.
هرچقدر نبود طارمی برای پرسپولیس و هوادارانش سخت تلقی می شود، اما فراهم شدن مقدمات بازی كردن «احمد نورالهی» و پایان مصدومیت «سیدجلال حسینی» بهترین خبر برای سرخپوشان ایران با توجه به غیبت «كمال كامیابی نیا» و «محمد انصاری» است.
كامیابی نیا در دیدار پیشین پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الاهلی دیگر نماینده عربستان اخراج شد و انصاری نیز دو اخطاره است و در دیدار فردا شب غایب خواهند بود.
از سوی دیگر الهلال عربستان كه یكی از بهترین باشگاه های قاره كهن محسوب می شود با پشتوانه دو قهرمانی در آسیا و در اختیار داشتن جمع كثیری از بازیكنان ملی پوش و نفرات خارجی گرانقیمت، صدرنشین فعلی لیگ عربستان است و خود را برای كسب موفقیت در دیدار با پرسپولیس مهیا كرده است.
این دو تیم در مرحله گروهی فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا دو مرتبه به مصاف هم رفته اند كه تلاش آنان با تساوی های یك بر یك و صفر بر صفر همراه شده است.
دیدار برگشت دو تیم در مرحله نیمه نهایی روز 25 مهرماه در شهر مسقط عمان برگزار می شود.
در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی تیم های شانگهای SIPG چین و اوراوا ژاپن به مصاف هم می روند تا چهره فینالیست ها مشخص شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**3783** 1701
خبرنگار: امیر میرزاییان* انتشار: حمید قدیمی
۰ نفر