برپايي 540 هيات دانش آموزي انصار المهدي (عج) در 7 هزار مدرسه

تهران- ايرنا- دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان گفت: 540 هيات دانش آموزي انصار المهدي (عج) در هفت هزار دبيرستان متوسطه دوم در ايام محرم برپا شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ايرنا، حامد علامتي روز دوشنبه در نشست خبري اظهار داشت: برنامه هاي اين هيات هاي دانش آموزي در دو مرحله اجرا مي شود كه مرحله اول از يكم مهرماه همزمان با آغاز سال تحصيلي شروع شده و تا 12 مهر ادامه دارد.
وي با اشاره به اينكه مرحله دوم برنامه هاي اين هيات هاي مذهبي 15 مهر تا 18 آبان ماه اجرا مي شود، تصريح كرد: با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري مبني بر رونق هيات هاي انصار المهدي (عج) برنامه هاي اين ايام در دو سطح مدرسه اي و شهري برگزار مي شود.
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان ادامه داد: همچنين براي استقبال از دانش آموزان در ايام محرم اتحاديه دانش آموزان نسبت به برپايي موكب (ايستگاه صلواتي)، معرفي انجمن اسلامي و عضوگيري از دانش آموزان، برگزاري هيات انصار المهدي (عج) و اجراي برنامه هايي در زنده نگه داشتن ياد و نام شهدا در ايام محرم اقدام كرده است.
علامتي با بيان اينكه در قالب اين طرح، نمايشگاه همكلاسي آسماني ويژه برادران و لشكر فرشتگان ويژه خواهران در ايام محرم برپا شده است، گفت: در دهه اول محرم به همت مركز فرهنگي تبليغي آينده سازان براي سخنراني و برنامه پرسش و پاسخ به دانش آموزان، 300 مبلغ و مبلغه به مدارس كشور با عنوان مناديان حسيني اعزام شده اند.
وي اظهار داشت: همچنين طرح پويش «نحن معكم» به منظور دفاع از مظلومان به ويژه در سوريه، عراق، يمن، فلسطين و ميانمار در قالب برپايي هيات ها و دسته هاي عزاداري برگزار مي‌شود كه در اين طرح، دانش آموزان با استفاده از نمادها، فضاسازي، امضاي بيانيه، دعوت از سخنراني و پخش فيلم در رابطه با مسائل مسلمانان موضع گيري خواهند كرد.
دبيركل اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان، مردمي بودن را از مهم ترين ويژگي هاي هيات هاي مذهبي برشمرد و اظهار كرد: در ايام محرم براي پشتيباني از موكب انصار المهدي (عج) در كربلا، كمك هاي مردمي و نذورات جمع آوري مي شود.
علامتي طرح بوستان ستاره ها به منظور غبار روبي و عطرافشاني مزار شهداي دانش آموز در روزهاي ششم تا هشتم محرم و اعزام كاروان هاي دانش آموزي پياده روي اربعين با عنوان «در مسير بهشت» ويژه برادران و برگزاري تجمع سراسري «همراهان زينب» در روز 11 محرم را از ديگر برنامه هاي اين ايام معرفي كرد.
وي هدف از اجراي اين برنامه‌ها در ايام محرم را بهره مندي مخاطبان از الگوهاي مطلوب در تربيت حماسي، تقويت روحيه آزادگي و عزت ديني در بين مخاطبان، تقويت انس و ارادت قلبي مخاطبان به خاندان عصمت و طهارت (ع) و دريافت قيام سيدالشهدا و دفاع از مظلومان عالم عنوان كرد.
علامتي تقويت انسجام تشكيلاتي سطوح مختلف شبكه به ويژه اعضاي هيات مركزي، زمينه سازي براي ارتباط گيري عناصر شبكه تشكيلاتي، زمينه سازي آشنايي اعضاي طرح راهنمايي با اتحاديه و ترويج مفاهيم مرتبط با قيام عاشورا به ويژه آزادگي و عزت ديني را از ديگر اهداف اين برنامه‌ها برشمرد.
فراهنگ **1883 **1055
خبرنگار :مريم جلوداران**انتشار: زينب كارگر
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ