رونق اقتصادي در سمنان با توجه به زيرساختها و حمايت ازسرمايه گذاران محقق مي شود

سمنان- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان گفت : افزايش اشتغال و رونق اقتصادي در اين استان با توجه به زيرساخت هاي سرمايه گذاري مانند آب و برق و حمايت از فعالان اقتصادي محقق مي شود.

محمود قنبري روز يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : در دولت تدبير و اميد به زيرساخت هاي سرمايه گذاري در سمنان توجه زيادي شده است كه راه اندازي منطقه ويژه اقتصادي گرمسار و افزايش اراضي شهرك صنعتي سرخه نمونه هايي از اين اقدامات است.
وي اظهارداشت: براي كاهش نرخ بيكاري و افزايش اشتغال در سمنان بايد به بخش خصوصي ميدان داد و تسهيل در روابط بانكي، بخشودگي مالياتي و بيمه اي از راهكارهاي اساسي براي بازگرداندن واحدهاي صنعتي نيمه فعال استان به چرخه توليد است.
وي خاطرنشان كرد: در سال 92، بيش از 40 درصد از واحدهاي صنعتي و توليدي سمنان به دلايل مختلف غيرفعال بود اما با درايت و توانمندي دكتر روحاني اكنون اين آمار به كمتر از 25 درصد رسيده است.
قنبري تصريح كرد: تاكنون بيش از 75 درصد از تفاهم نامه سرمايه گذاري 27 هزار ميليارد ريالي كه در هفدهم اسفند 94 با بخش خصوصي منعقد شد در مرحله عملياتي قرار گرفته است و همين امر نشان دهنده اعتماد فعالان اقتصادي به دولت است.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان يادآور شد : با افزايش اشتغال و رونق كسب و كار ، بزهكاري اجتماعي در اين استان در 6 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيش از 20 درصد كاهش يافته است كه اين امر مبين افول فقر اجتماعي در جامعه است.
وي اضافه كرد : بايد براي افزايش اشتغال در سمنان مسوولان و مردم همدل باشند زيرا اجراي دقيق منويات رهبر انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتي به رشد و بالندگي ايران اسلامي مي انجامد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري سمنان تصريح كرد : دولت دوازدهم درصدد است با راه اندازي دوباره واحدهاي صنعتي و توليدي غيرفعال معضل بيكاري در جامعه را برطرف كند و اين امر با وحدت و همدلي احزاب و جريان هاي سياسي در كشور محقق مي شود.
به گزارش ايرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بيكاري در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بيشتر بود و با تحقق كامل ارايه تسهيلات 9 هزار ميليارد ريالي رونق توليد و اجراي طرح‌هاي اقتصادي در قالب تفاهم‌نامه هاي سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به تعداد 87 طرح با سرمايه گذاري 71 هزار و 510 ميليارد ريال در همايش‌هاي سرمايه‌گذاري اين استان، انتظار مي رود اشتغال افزايش و نرخ بيكاري در سمنان كاهش قابل توجهي يابد.
استان بيش از 700 هزار نفري سمنان يكهزار و 800 واحد توليدي و صنعتي دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا يوسف نژاد **انتشار دهنده: جانعلي فتحي
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادها در استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@ كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.

سرخط اخبار استان‌ها