۱ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۵۴
کد خبر: 82674855
T T
۰ نفر
مدارس كانكسی خوزستان تا پایان سال 97 برچیده می شوند

اهواز - ایرنا - با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش عملیات اجرایی ساخت 300 كلاس درس در خوزستان آغاز شد و براساس برنامه، مدارس كانكسی استان تا پایان سال آینده برچیده خواهند شد.

به گزارش ایرنا مدیركل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان شنبه در آئین نمادین آغاز عملیات اجرایی یك باب مدرسه در شهرستان هفتكل خوزستان بیان كرد: ساخت 300 كلاس درس مقاوم و استاندارد در استان به منظور جایگزین كردن كلاس های كانكسی آغاز و طبق برنامه تا پایان سال آینده تمام كلاس های كانكسی در استان برچیده خواهند شد.
رضا رضایی در ادامه افزود: در بخش غیزانیه شهرستان اهواز 40 كلاس كانكسی وجود داشت كه تمام این كلاس ها با ساخت مدارس جدید جمع آوری شدند.
در ادامه این مراسم استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: باهمت آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد بیش از یك هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی و در كلاس درس حاضر شدند.
غلامرضا شریعتی افزود: آبان ماه جشن تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل در اهواز برگزار می شود.
وی با اشاره به موفقیت های استان در بخش آموزش پیش دبستانی عنوان كرد: پارسال به مدت یك سال به طور جدی در بخش دوره پیش دبستانی كار شد و رتبه استان در شاخص پوشش پیش دبستانی از 18 به یك در كشور ارتقاء یافت.
استاندار خوزستان در ادامه با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی و استفاده از این موضوع در آموزش دانش آموزان اظهار كرد: با بازنگری در محتوای كتاب درسی یا آموزشی می توان مفهوم اقتصاد مقاومتی را به دانش آموزان آموخت زیرا باید ذهن دانش آموزان را با تولید و اشتغال درگیر كرد.
شریعتی گفت: آگاه سازی معلمان و مدیران با بحث اقتصاد مقاومت نیز باید در سیستم آموزشی دانش آموزان لحاظ شود.
بر اساس تفاهم نامه ای كه امسال استانداری خوزستان با وزارت آموزش و پرورش منعقد كرد مقرر شده است كه 100 میلیارد ریال از محل وزارت آموزش و پرورش و 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانداری برای برچیدن كلاس های كانكسی و ساخت كلاس درس هزینه شود كه طبق برنامه اعلام شده تا پایان سال 1397 همه كلاس های كانكسی استان جای خود را به كلاس های نوساز می دهند.
7158/6002
خبرنگار: زینب فرحانی**انتشار:كبری آقازری
۰ نفر