دامنه امنيتي كشور به هزار كيلومتر فراتر از مرزها رفته است

كرمان – ايرنا- استاندار كرمان با اشاره به اقدامات سردار حاج قاسم سليماني در مقابله با نيروهاي تكفيري و تروريستي، گفت: دامنه امنيتي كشور ما به حدود هزار كيلومتر فراتر ازمرزها رفته و اين اقدامي بسيار حائز اهميت است.

به گزارش ايرنا، عليرضا رزم حسيني عصر شنبه در ديدار با فرماندهان جنوب شرق ارتش جمهوري اسلامي به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس، افزود: ايام دفاع مقدس ايامي براي تقديس دفاع است زيرا در نظام جمهوري اسلامي، جنگ منزلتي ندارد اما دفاع امري قدسي است.
وي با اشاره به اقدامات ارتش جمهوري اسلامي در دوران دفاع مقدس، عنوان كرد: كارنامه اقدامات انجام شده از سوي ارتش و ساير نيروهاي مسلح مشخص است كه در نهايت منجر به پيروزي بزرگ ملت ايران شد.
وي يادآور شد: در جنگ هاي300 تا 400 سال گذشته در تمام جنگ ها قسمتي از ايران جدا شده بود اما در دوران هشت ساله دفاع مقدس، ذره اي از خاك اين وطن به اشغال دشمن در نيامد.
رزم حسيني با تاكيد بر اينكه در دوران دفاع مقدس با جود همه پشتيباني ها از صدام، پيروزي هاي بزرگي محقق شد، عنوان كرد: در دوران پس از دفاع مقدس، دوران سازندگي و اصلاحات را پشت سر گذاشته و كارهاي خوبي انجام شده است و دولت دكتر روحاني نيز به دنبال توانمند سازي اقتصادي كشور است.
استاندار كرمان يادآور شد: ارتش با توجه به تخصص و نيروهاي آموزش ديده خود مي تواند به عنوان معين اقتصادي يك منطقه وارد عمل شده و اقدامات بزرگتري را در مسير توسعه انجام دهد.
* آمادگي دفاعي امروز ارتش قابل مقايسه با دوران دفاع مقدس نيست
فرمانده قرارگاه منطقه اي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي در جنوبشرق كشور نيز در اين ديدار گفت: ارتش جمهوري اسلامي در سال هاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي، تجارب بسيار خوبي در حوزه زمين، هوا و آب به دست آورده و اين آمادگي قابل مقايسه با دوران دفاع مقدس نيست.
امير سرتيپ دوم نادر عليدوست تاكيد كرد: ارتش امروز، يك ارتش قدرتمند در منطقه و ايران است و اين قدرتمندي در بين همه نيروهاي مسلح وجود دارد كه موجب بازدارندگي استكبار شده است.
وي خاطرنشان كرد: آمادگي نيروهاي مسلح موجب شده دشمنان حتي تا پشت مرزهاي اين كشور آمدند اما با برآورد وضعيت نيروهاي مسلح به اين نتيجه رسيدند اگر آغاز كنند نمي توانند تمام كنند.
وي اظهار كرد: هيچ دولتي براي ما فرق ندارد و همواره وظيفه خود مي دانيم كه در مسير توسعه كشور همراه باشيم.
وي ادامه داد: نيروهاي مسلح از جمله ارتش در حوزه اقتصاد مقاومتي نيز پيگير هستند و مي توان گفت اولين بخشي كه در اين زمينه اقدام كرده، نيروهاي مسلح بوده اند.
وي تاكيد كرد: امروز در زمينه موشكي، هواپيماسازي، ناو، تانك وتوپ روز به روز در حال پيشرفت هستيم كه در اين زمينه افزايش برد موشك ها، تجهيز بالگردها به تجهيزات ديد در شب، هوشمند سازي موشك ها و افزايش برد توپخانه ها در دست انجام است.
امير عليدوست ادامه داد: با توجه به دريا پايه بودن جنگ هاي آينده، تجهيز اين بخش نيز به صورت ويژه در كشور مورد توجه قرار گرفته است.
وي با اشاره به اينكه تمام مرزهاي جمهوري اسلامي ايران زير ديد پدافندهاي هوايي هستند، تصريح كرد: امروز مي توانيم سربلند باشيم كه از دوران دفاع مقدس درس گرفته ايم و اين درس ها را به خوبي به كار بسته ايم.
وي تاكيد كرد: آماده هستيم هر گونه تجاوز كشورهاي فراتر منطقه اي يا منطقه اي را در كوتاهترين زمان پاسخ دهيم.
وي با اشاره به تاكتيك دشمن براي اجراي جنگ هاي نيابتي، تصريح كرد: در اين رابطه نيز تاكتيك هاي دفاعي در ارتش مد نظر قرار گرفته است.
امير عليدوست گفت: نيروهاي واكنش سريع نيز در ارتش تشكيل شده است و در كنار آن كارهاي زياد ديگري نيز انجام شده است.
وي با اشاره به اينكه ارتش نيروي مردمي است، گفت: همه تجهيزات خود را براي خدمت يا دفاع از مردم آماده كرده ايم زيرا مردم براي ما انگيزه مضاعفي ايجاد مي كنند و در زمان صلح و نبود جنگ، اين امكانات را براي كمك به مردم به كار مي گيريم.
از سي و يكم شهريورماه كه سالروز شروع جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق عليه جمهوري اسلامي ايران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است و هرساله اين مناسبت تا 6 مهر ادامه دارد.
خبرنگار: سميه حسن شاهي** انتشار: بهنام احمدي *
7440/ 5054
۰ نفر