عمليات اجرايي ساخت 300 كلاس درس در خوزستان آغاز شد

اهواز - ايرنا - با حضور معاون وزير آموزش و پرورش عمليات اجرايي ساخت 300 كلاس درس در خوزستان به صورت نمادين در دبستان كانكسي حافظ در بخش حسن شاهي روستاي اسلام آباد شهرستان هفتكل آغاز شد.

به گزارش ايرنا مدير كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس خوزستان شنبه درآئين نمادين كلنگ زني ساخت 300 كلاس درس در استان در دبستان حافظ در بخش حسن شاهي از توابع شهرستان هفتكل بيان كرد: ساخت 300 كلاس درس مقاوم و استاندارد در استان به منظور جايگزين كردن كلاس هاي كانكسي از مهرماه آغاز مي شود و طبق برنامه ريزي تا پايان سال آينده تمام كلاس هاي كانكسي در استان برچيده خواهند شد.
رضا رضايي درادامه افزود: در بخش غيزانيه 40 كلاس كانكسي وجود داشت كه تمام اين كلاس ها با ساخت مدارس جديد جمع آوري شدند.
درادامه اين مراسم استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار كرد: باهمت آموزش و پرورش و سازمان هاي مردم نهاد بيش از يك هزار دانش آموز بازمانده از تحصيل شناسايي و بر سركلاس درس حاضر شدند.
غلامرضا شريعتي افزود: آبان ماه جشن تحصيل دانش آموزان بازمانده از تحصيل در اهواز برگزار مي شود.
وي با اشاره به موفقيت هاي استان در بخش آموزش پيش دبستاني عنوان كرد: پارسال به مدت يك سال به طور جدي در بخش دوره پيش دبستاني كار شد و رتبه استان در شاخص پوشش پيش دبستاني از 18 به يك در كشور ارتقاء يافت.
استاندار خوزستان درادامه با اشاره به اهميت اقتصاد مقاومتي و استفاده از اين موضوع در آموزش دانش آموزان اظهار كرد: مي توان با بازنگري در محتواي كتاب درسي يا آموزشي مفهوم اقتصاد مقاومتي را به دانش آموزان آموخت، بايد ذهن دانش آموزان را به توليد و اشتغال درگير كرد.
شريعتي گفت: آگاه سازي معلمان و مديران با بحث اقتصاد مقاومت نيز بايد در سيستم آموزشي دانش آموزان لحاظ شود.
بر اساس تفاهم نامه اي كه امسال استاندار خوزستان با معاون وزير آموزش و پرورش منعقد كرد مقرر شده است كه يكصد ميليارد ريال از محل وزارت آموزش و پرورش و يكصد ميليارد ريال از محل اعتبارات استانداري براي برچيدن كلاس هاي كانكسي و ساخت كلاس درس هزينه شود كه طبق برنامه اعلام شده تا پايان سال 1397 همه كلاس هاي كانكسي استان جاي خود را به كلاس هاي نوساز مي دهند.
همچين با ساخت كلاس درس مدرسه كانكسي بخش حسن شاهي شهرستان هفتكل جمع آوري مي شود، در اين مدرسه 11 دانش آموز در دو كانكس درس مي خوانند.
7158/6002
خبرنگار: زينب فرحاني**انتشار:كبري آقازري

سرخط اخبار استان‌ها