۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲
کد خبر: 82673944
T T
۰ نفر
9 مدرسه جدید تحویل آموزش و پرورش استان اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - مدیركل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: این اداره كل ساخت و تكمیل 9 مدرسه با 46 كلاس درس را تعهد كرده بود كه مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش شد.

دولت لطفی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مدارس با استاندارد لازم در شهرستان های پارس آباد ، اردبیل ، گرمی ، بیله سوار ، خلخال ، نمین و نیر ساخته شده است.
وی از استاندارد سازی تاسیسات حراتی در مدارس استان خبر داد و گفت: 127 مدرسه با 129 میلیارد ریال استاندارد سازی شده است.
مدیركل نوسازی مدارس استان اردبیل درباره ارائه تجهیزات آزمایشگاهی و خوابگاهی در مدارس اظهار كرد: برای تجهیزات كلاس ها و آزمایشگاهها و خوابگاههای مدارس 17 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه شده و 20 میلیارد ریال هم تجهیزات خریداری شده و آماده توزیع در مدارس است.
او خدمات دولت تدبیر و امید در استاندارد سازی و توسعه مدارس را قابل تحسین دانست و گفت: در سه سال دولت تدبیر و امید خدمات مناسبی برای استاندارد سازی تاسیسات حرارتی مدارس انجام شده طوری كه بمنظور جمع آوری بخاری های نفتی و گازی در شهرها بیشتر مدارس مجهز به شوفاژ و پكیج شدند.
او همچنین با اشاره به مشاركت خیرین در مدرسه سازی افزود: مشاركت خیرین در سال های اخیر در مدرسه سازی افزایش یافته هم مجمع خیرین مدرسه ساز استان اردبیل و هم بنیاد بركت مشاركت و تعامل خوبی با نوسازی مدارس دارند طوری كه سال گذشته بنیاد بركت احداث 6 مدرسه در قالب 32 كلاس درس را با تامین اعتبار لازم به عهده گرفته و كار ساخت آن را شروع كرد.
لطفی درباره كمبود مدارس در استان افزود: كمبود مدارس در این استان تاحدودی رفع شده ولی به سبب تراكم دانش آموزی در پارس آباد و مشگین شهر كمبود مدارس همچنان وجود دارد.
در استان اردبیل 19 منطقه آموزش و پرورش و 19 هزار فرهنگی با 230 هزار دانش آموز كار تعلیم و تربیت را برعهده دارند.
خبرنگار: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7110/6018