۳۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82673176
T T
۰ نفر
فرمانده سپاه البرز: دفاع مقدس كلاس درس امربه معروف و نهي ازمنكر بود

كرج - ايرنا- فرمانده سپاه امام حسن مجتبي (ع) استان البرز گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس كلاس درسي براي امر به معروف و نهي از منكر بود.

به گزارش ايرنا، سردار سيد يوسف مولايي در سخنان پيش از خطبه هاي اين هفته نماز جمعه كرج ضمن تسليت به مناسبت فرارسيدن ماه محرم الحرام و آغاز هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهي از منكر، افزود: دفاع مقدس بزرگترين كلاس درس امر به معروفاتي همچون شجاعت، ايثار، دفاع از دين و ناموس و مقابله با تجاوز دشمن بود.
وي اظهار داشت: در زمان جنگ خوب يادگرفتيم كه نسبت به اين فريضه بزرگ اقدام كنيم ولي گذر زمان ما را از اين 2 امر واجب دور كرد.
سردار مولايي با بيان اينكه ستاد كشوري امر به معروف و نهي از منكر از سال 74 در مركز و به تبع ان در استان ها تشكيل شد، گفت: فعاليت اين ستادها چشمگير نبوده و براي اينكه از اقدامات پراكنده و نامانوس جلوگيري شود، مسئوليت اين ستاد در البرز را نماينده ولي فقيه در استان عهده دار شد.
مولايي يكي از وظايف اصلي اين ستاد را مطالبه گري در بخش دولتي و مردمي دانست و افزود: در گذر زمان بعضي از معروفات فراموش و بعضي از منكرات ترويج و گسترش پيدا كرد كه نياز است مردم در قالب ساماندهي در گروه هاي مختلف در جهت اهداف اين ستاد حركت كنند.
** توكل و ايمان عوامل اصلي پيروزي رزمندگان
فرمانده سپاه استان البرز در ادامه به موضوع هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد و گفت: توكل و ايمان به خدا 2 عامل اصلي در پيروزي رزمندگان ايراني در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.
وي ادامه داد: تمام كشورها در گذر زمان مورد تجاوز و تعدي بعضي كشورها قرار مي گيرند و كشور ما نيز ساليان سال و در قرون متمادي مورد تجاوز دشمنان منطقه اي و فرامنطقه اي قرار گرفته است.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبي (ع) بيان داشت: تا قبل از پيروزي انقلاب اسلامي سه چهارم مساحت كشور ما از دست رفت كه آخرين آن بحرين بود.
وي با بيان اينكه جمهوري اسلامي ايران در سال هاي اوليه دفاع مقدس توان ايران از لحاظ نظامي، اقتصادي و سياسي كمتر از قبل شده بود، افزود: در كمتر از 2 سال از آغاز جنگ توانستيم تمام نقاط اشغال شده توسط دشمن متجاوز را پس بگيريم.
مولائي توكل و ايمان به خدا، توسل به ائمه اطهار (ع)، تاسي از امام حسين (ع) و شهادت طلبي را مولفه هاي اصلي در پيروزي رزمندگان اسلام و فرزندان اين خاك و بوم دانست.
وي با بيان اينكه هشت دفاع مقدس را با اين مولفه ها پيش برديم، گفت: در ارزيابي توان فيزيكي خود در مقابل دشمن چيزي نداشتيم ولي عامل برتري سازي به نام ايمان و توكل بود كه وقتي جوانان اين مرز و بوم عمليات والفجر 8 را طراحي و اجرا كردند اكادمي هاي نظامي انگشت به دهان ماندند.
وي با اشاره به اينكه از شعارزدگي در مورد رزمندگان بايد بيرون آمد و مولفه ها و عوامل برتري ساز را به درستي شناخت، اظهار داشت: عامل اصلي جنگ عراق عليه ايران امريكا و به دستور اين كشور بود.
فرمانده سپاه استان البرز اضافه كرد: از روز اول پيروزي انقلاب اسلامي امريكا به فكر حمله به ايران بود.
وي گفت: در دوران جنگ 445 شركت مسئوليت تامين لجستيكي عراق را بر عهده داشتند و امريكا 60 ميليارد دلار و عربستان و اردن نيز 60 ميليارد دلار به عراق كمك مالي كردند.
مولائي اضافه كرد: برغم تمام اين پشتيباني هاي دشمنان، رزمندگان اسلام، شهدا و جانبازان امروز فرهنگي را پايه ريزي كردند كه دشمن جرات چپ نگاه كردن به ايران را ندارد و فقط از راه دور خط و نشان مي كشد.
در پايان مراسم پرشكوه نماز جمعه مردم نمازگذار و هميشه در صحنه كرج برعليه امريكا و زورگويي هايش راهپيمايي استكبارستيز كردند.
6156/1535 خبرنگار: نوشين طهماسبي**انتشار دهنده:داريوش غفاري