۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82670928
T T
۰ نفر

11 باب مدرسه، تحويل آموزش و پرورش يزد شد

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۴
کد خبر: 82670928
11 باب مدرسه، تحويل آموزش و پرورش يزد شد

يزد - ايرنا- مدير كل آموزش و پرورش يزد از افتتاح 128 كلاس درس در قالب 11 باب مدرسه، اول مهرماه در سطح اين استان خبر داد.

احمد شيرزاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا هزينه بهره برداري از اين مدارس را 180 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: بخشي از هزينه اين مدارس توسط خيرين استان تامين شده است.
وي با بيان اينكه خيرين استان در امر مدرسه سازي در كشور پيشتاز هستند اظهار كرد: يك سوم فضاهاي آموزشي استان يا تمام خيري است و يا بخشي از آن توسط خيرين ساخته شده است.
تعداد خيرين مدرسه ساز استان يزد 2 هزار و يكصد نفر است كه 250 نفر آنها بانوان هستند، اين استان به لحاظ ساخت مدرسه و جذب خير رتبه نخست كشور را داراست.
مدير كل آموزش و پرورش يزد در ادامه از ورود حدود 240 هزار دانش آموز به مدارس اين استان در سال تحصيلي جديد خبر داد و گفت: اين رقم نسبت به سال تحصيلي گذشته، 5.8 درصد افزايش دارد.
شيرزاد گفت: برنامه ريزي شده تا دانش آموزان با شور و نشاط سال تحصيلي خود را آغاز كنند كه اميدواريم همچون سنوات گذشته امسال هم شاهد موفقيت هاي دانش آموزان استان در عرصه هاي مختلف باشيم.
امروز جشن غنچه ها (نوآموزان پيش دبستاني) و شكوفه ها (دانش آموزان كلاس اول ابتدايي) در مدارس استان يزد برگزار شد و حدود 25 هزار و 183 دانش آموز كلاس اولي و 18 هزار و 703 هزار نوآموز پيش دبستاني، نخستين بهار تعليم و تربيت خود را با حضور در مدرسه آغاز كردند.
تعداد فرهنگيان استان يزد 16 هزار نفر اعلام شده است.
2088/ 6197 خبرنگار:كبري دانشي دهج ** انتشار: فلاح

سرخط اخبار استان‌ها