۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۸
کد خبر: 82668391
T T
۰ نفر
پيام مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي به مناسبت روز شعر و ادب فارسي

مشهد- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي گفت: نامگذاري روز بزرگداشت استاد شهريار به 'روز شعر و ادب فارسي' زمينه اي فراهم كرده تا در گستره فرهنگ ايراني اسلامي و بر قطب زبان فارسي تاريخ، فرهنگ و اسناد اصالت اقوام ايراني را در راستاي حفظ سنتهاي ملي و اعتقادي به دنيا شناساند.

سعيد سرابي روز دوشنبه در پيامي به مناسبت 27 شهريور 'روز شعر و ادب فارسي و بزرگداشت استاد شهريار' افزود: اين مهم عامل انتقال آيينها، باورها و اسطوره هاي مشترك مردمي است كه در ايران زمين حياتي افتخارآفرين داشته اند. تأكيدات چندساله و چندباره رهبر معظم و خردمند انقلاب اسلامي بي سبب نيست آنجا كه مكرر تصريح مي دارند بايد كاري شود و عزمي باشد تا در 50 سال آينده هر آنكه بخواهد پيشرفتهاي علمي دست اول را بيابد خود را ناگزير از آموختن زبان فارسي ببيند و اين را يك آينده تعريف مي نمايند آينده اي مشعشع كه شدني است. با دريافت همين دو نكته مسئوليت بر ما حكم مي كند تا فاصله 25 ارديبهشت روز بزرگداشت حكيم ابوالقاسم فردوسي و پاسداشت زبان فارسي تا 27 شهريور روز شعر و ادب فارسي و بزرگداشت استاد شهريار را و نه فقط اين بازه را بلكه همه ايام را غنيمتي دانيم ارزشمند براي برنامه ريزي، تلاش و كار به سمت و سوي آن آينده حتمي و قطعي. آنچه از گذشته هاي دور به عنوان گنجينه غني ادب، شعر و فرهنگ ايراني برجاي مانده و دانشهاي بشري را در بستر نظم و نثر مانا و پايا نگه داشته است زبان فارسي و پرمايگي آن بوده، هست و خواهد بود.
وي در اين پيام ادامه داد: با رويكرد به اين مكنت ديرين كه در اختيار ما بوده و هست چه خوشتر كه هر روز سال آراسته به نام بزرگي از دانشوران زبان و ادب ايران باشد تا به اين دستاويز وحدت يك ملت را در برابر هجمه هاي فرهنگي و اعتقادي مستحكم نموده و با بهانه پاسداشت مقام بلند اساتيد شعر و سخن فارسي اهميت اين زبان را گوشزد كرده و گامي به سوي آن آينده مشعشع برداريم.
خبرنگار: كاميار اسماعيل پور **انتشار: حسين كريم زاده

سرخط اخبار استان‌ها