۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۴۲
کد خبر: 82666411
T T
۰ نفر
رئیس مجلس بلژیك: اروپایی‌ها موافق همه سیاست‌ها و دیدگاه‌های آمریكا نیستند

تهران - ایرنا - رئیس مجلس نمایندگان بلژیك گفت: اروپایی ها با تمامی سیاست ها و دیدگاه های آمریكایی ها موافق نیستند و اطمینان می دهیم كه ما در مسیر خود حركت خواهیم كرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، زیگفرید براك روز شنبه در نشست خبری مشترك با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از سفر به تهران افزود: اهمیت دارد كه خیلی زود دفتر اتحادیه اروپا در ایران تاسیس شود.
وی به موضوعات مورد بحث و بررسی در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهاركرد: در این دیدار درباره موضوعات زیادی از جمله روابط دو جانبه كه به قرن ها قبل بر می گردد، صحبت كردیم.
رئیس مجلس نمایندگان بلژیك ادامه داد: برای همكاری های جمهوری اسلامی ایران و بلژیك در دوره جدید و در فضای پسابرجام باید تلاش بیشتر صورت بگیرد و باید تلاش خود را برای ارتقای مناسبات به كار گیریم.
زیگفرید براك افزود: برنامه دولت و مجلس جمهوری اسلامی ایران برای بهبود اقتصادی این كشور امیدوار كننده است و ما در این دیدار خرسند شدیم كه رئیس مجلس بر نقش شركت های خصوصی به عنوان موتور محرك اقتصاد ایران تاكید كرد.
وی خاطرنشان كرد: همچنین در این دیدار توافق كردیم مشكلات بانكی را با تمام قوا و هر چه زودتر برطرف كنیم و هر دو طرف باید تلاش كنند موانع بانكی را رفع كنند چرا كه بدون مجاری بانكی نمی توان تجارت را به پیش برد.
رئیس مجلس نمایندگان بلژیك ادامه داد: با رییس مجلس شورای اسلامی توافق كردیم در خصوص برداشتن موانع بانكی تلاش كنیم.
زیگفرید براك مبارزه با تروریسم را یكی دیگر از محورهای دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان كرد و یادآور شد: ما در بلژیك با این مساله آشنا هستیم.
وی افزود: در پارلمان بلژیك كمیته ای برای بررسی ابعاد تروریسم تشكیل شده كه ما امروز در دیدار رئیس مجلس درباره آن صحبت كردیم.
زیگفرید براك ادامه داد: ما برای مبارزه با تروریسم باید به همكاری های بین المللی توجه كنیم كه پلیس بلژیك با پلیس ایران در سطح بالایی در این زمینه مذاكره داشته است.
وی همچنین گفت: در این دیدار در خصوص حقوق بشر صحبت و توافق كردیم مذاكرات حقوق بشری در چهارچوب حقوقی داشته باشیم و پذیرفتیم كه مشكل حقوق بشر مشكلی است كه در بسیاری از كشورهای دنیا وجود دارد و ما باید به این بحث ها ادامه دهیم.
رئیس مجلس نمایندگان بلژیك افزود: خرسندیم كه تصمیم و اراده در دو طرف وجود دارد و در گفت وگوهای حقوق بشری به فرهنگ و سنت ایران احترام خواهیم گذاشت و علاقه مندیم با فرهنگ و سنت ایران در این حوزه آشنا شویم.
زیگفرید براك همچنین به دیدار صبح امروز با خود با رئیس جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد و گفت: دیدار با رئیس جمهوری و دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی ایران زمینه را برای همكاری بین دو كشور در آینده فراهم می كند.
به گزارش ایرنا، رئیس مجلس نمایندگان بلژیك صبح امروز برای دیدار با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد. وی امروز پیش از دیدار با لاریجانی با حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری دیدار و گفت و گو كرد.
خبرنگار: سجاد خسروانیان**انتشار:مهرنوش خانزائی
۰ نفر