۲۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۱۸
کد خبر: 82664762
T T
۰ نفر
ولایتی:مسلمانان در مقابل كشتار میانمار ساكت نمی نشینند/منع فروش هواپیما به ایران نقض برجام است

تهران- ایرنا- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام حاكمیت میانمار را دست نشانده غرب دانست و گفت: كشورهای اسلامی با كمك جهانی مقابل این كشتار خواهند ایستاد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، علی اكبر ولایتی در حاشیه نخستین گردهمایی مدیران و اساتید گروه معارف دانشگاه آزاد در جمع خبرنگاران افزود: فردی كه ناحق جایزه صلح نوبل را دریافت كرد، امروز در میانمار دست به این اقدامات زده اما جوامع اسلامی در مقابل آن ساكت نمی‌نشینند و از طریق مجامع بین‌المللی جلوی این حكومت دیكتاتور را می‌گیرند.
وی با بیان اینكه پشت صحنه این حكومت آمریكا قرار دارد، ادامه داد: حكومت میانمار دست نشانده آمریكاست.

**منع فروش هواپیما به ایران نقض برجام است

رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در پاسخ به سوالی دیگر اضافه كرد: منع فروش هواپیما به ایران نقض برجام است.
وی یادآور شد: ممنوعیت فروش هواپیما به ایران نشان می دهد كه ما نباید به آمریكا و متحدان آن دل ببندیم، جمهوری اسلامی برای پیشبرد اهداف خود به آمریكایی‌ها نیازی ندارد.
به گفته ولایتی، غربی ها پس از گذشت نزدیك به چهاردهه از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ‌گاه روی خوش به مردم ایران نشان نداده اند و به همین خاطر برخورد آنها غیرمنتظره نیست .
وی با بیان اینكه ایران به هواپیمای آمریكایی نیاز ندارد، گفت: در حوزه داخلی و خارجی می‌توانیم نیازهای ایران را بدون احتیاج به آمریكا تامین كنیم، بنابراین هیچ نگرانی وجود ندارد كه آنها از اهرم فشار استفاده كنند، این مسایل برای ما فشار نیست و فقط توهم آمریكایی‌هاست كه به هیچ كجا هم نمی‌رسند.
به گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، هر روز كاری تازه در ارتباط با جمهوری اسلامی از سوی رئیس‌ جمهور تازه به دوران رسیده آمریكا یا مجلس آنها انجام می‌شود كه همه اینها نشانگر این است نباید به آمریكا دل ببندیم.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، اختتامیه گردهمایی مدیران و اعضای هیات علمی گروه های معارف دانشگاه آزاد اسلامی با حضور معاون فرهنگی دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن همایش های كتابخانه دكتر حبیبی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد.
فراهنگ*1880*1436* خبرنگار:پروین اروجی*انتشار: داود پورصحت*
۰ نفر