۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۸
کد خبر: 82663789
T T
۰ نفر
بانوان مبلغ در كاهش آسیب های فضای مجازی اهتمام داشته باشند

قم - ایرنا - آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: بانوان مبلغ با ترسیم برنامه جامع برای كاهش آسیب های فضای مجازی كه بانوان را تهدید می كند، اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی 97-96 جامعه الزهرا(س) و حوزه های علمیه خواهران در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س)، با تاكید بر این كه آسیب های فضای مجازی زنان جامعه را تهدید می كند افزود: برنامه های دشمن در فضای مجازی برای زنان جامعه ترسیم شده كه نیمی از جمعیت كشور را تشكیل می دهند، از این رو باید با برنامه جامع، آسیب ها را مدیریت كرد.
وی ادامه داد: باید در این خصوص منابع علمی و آموزشی تهیه شود و در اختیار مبلغان قرار گیرد تا بر اساس آن بانوان نسبت به آسیب های فضای مجازی هرچه بیشتر آشنا شوند.
این مرجع تقلید با بیان این كه باید از ظرفیت فارغ التحصیلان در زمینه تبلیغ استفاده كرد گفت: كلام زنان برای قشر زنان تاثیرگذاری زیادی دارد، از این رو باید از برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی برای تبلیغ بهره برد.
آیت الله سبحانی تاكید كرد: در مناسبت های مختلف از جمله ماه مبارك رمضان، محرم و صفر باید بانوان مبلغ ضمن تبلیغ دین اسلام و رفع شبهات به مسائل مختلف اجتماعی در سخنرانی ها بپردازند.
وی با یادآوری این كه هر بانوی طلبه یك مبلغ است گفت: بانوان طلبه می توانند در خانواده و در بستگان خویش به تبیین رفتار و اخلاق مناسب و وظایف همسرداری و تربیت فرزند تاكید كنند تا از این طریق با گسترش آموزش ها در خانواده ها تحولی عظیم را در تحكیم بنیان خانواده ها شاهد باشیم.
وی با اشاره به این كه جایگاه و حقوق زن باید از نگاه آن مورد بررسی قرار گیرد گفت: خداوند آیه های قرآن را برای ارج نهادن به جایگاه زن نازل و اقدام های جاهلیت در مورد زنده به گور كردن و یا فرق بین زن و مرد را محكوم كرد.
وی افزود: خداوند در قرآن به آفرینش زن و مرد اشاره كرده و آنان را یكسان آفریده است.
این مرجع تقلید با بیان این كه در آیه های قرآن احكام زن و مرد به صورت جداگانه تفسیر شده است گفت: بین كرامت زن و مرد از نظر خداوند فرقی وجود ندارد و.اعمال این 2 قشر به صورت مستقل مورد ارزیابی قرار می گرد.
آیت الله سبحانی ابراز داشت: اسلام برای حقوق زن و مرد، عدالت را بیان كرده است، در همین راستا نباید نگاه تك جنسیتی ایجاد شود بلكه باید قوانین در خصوص زنان بر اساس عدالت صورت بگیرد.
وی خاطرنشان كرد: امروز شاهد حضور زنان در عرصه های مختلف اجتماعی به ویژه در مراكز حوزوی هستیم كه این امر نشانگر اهتمام به این قشر و ارتقای جایگاه معنوی و علمی آنان در جامعه است.
وی در بخشی از سخنان خویش به بیان پاسخ شبهاتی در خصوص احكام دیه، قصاص و ارث بین زن و مرد پرداخت.
/8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه