۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳
کد خبر: 82656614
T T
۰ نفر
مدير حوزه هاي علميه: جامعه المصطفي پرچم برافراشته انديشه هاي ناب اسلامي است

مشهد- ايرنا- مدير حوزه هاي علميه كشور گفت: جامعه المصطفي پرچم برافراشته انديشه هاي ناب اسلامي و مروج فكر اصيل در جهان در مواجهه با ميلياردها مخاطب است.

آيت الله عليرضا اعرافي روز چهارشنبه در مراسم آغاز سال تحصيلي طلاب جامعه المصطفي در مشهد افزود: سخن ما جنگ ديني و مذهبي نيست بلكه دنبال گفت و گوي صادقانه با همه افكار در جهان هستيم.
وي ادامه داد: جامعه المصطفي در كنار اشاعه شيعي، كار فرامذهبي و با نگاه تقريبي و تعاملي دارد. طلاب را پرورش مي دهد و كار، تلاش، نظم، انضباط، عشق به كار، علم، دانش، برنامه ريزي دقيق، ارتباط با بزرگان و استادان ممتاز است كه مي تواند كارها را به پيش ببرد.
مدير حوزه هاي علميه كشور همچنين گفت: تاريخ امام رضا(ع) الهامبخش بحث و گفتگوي عالمانه با همه اديان، فرق، مذاهب و حضور عالمانه در عرصه تعامل با دنيا است. هوشمندي و حكمت در اتخاذ راهبرد درست در برابر دشمنان و ايستادگي و مقاومت در برابر هجمه هاي طرف مقابل از ديگر مواردي است كه در زندگي امام رضا(ع) وجود دارد.
وي افزود: دستگاههاي اموي، مرواني و عباسي براي محو دستگاه ولايت و امامت انواع شيوه ها را بكار گرفتند تا خط امامت و ولايت را در خلافت ادغام و ولايت را نابود كنند.
آيت الله اعرافي ادامه داد: امام رضا(ع) از سر اجبار ولايتعهدي را پذيرفت. با اين كار تهديد را تبديل به فرصت كرد، مهاجرت تحميلي را به مهاجرت الي الله براي بيرون آمدن از محدوده سرزمينهاي عربي تبديل ساخت و كاري كرد كه ارتباط خاندان پيامبر(ص) از طريق شبكه وكالت با جهان اسلام محفوظ بماند و همچنين مسائلي كه واقفيه ايجاد كردند به تدريج برطرف شود.
وي گفت: شرايط جهان اسلام پيچيده و حساس و جهان تشنه شنيدن حق و حقيقت است. هم اكنون زمينه نشر و اشاعه معارف الهي وجود دارد و مخاطب ما نيز همه جمعيت زمين و نسلهاي آينده است.
همچنين در اين مراسم 18 نفر از طلاب كشورهاي آذربايجان، افغانستان، پاكستان، گينه و هند معمم و ملبس به لباس روحانيت شدند.
جامعه المصطفي سال 1359 به فرمان امام خميني(ره) تاسيس شد. شعبه اصلي آن در شهر قم و ديگر شعبه ها در مشهد، اصفهان، گركان، تبريز و قشم فعال هستند.
جامعه المصطفي با سه دهه سابقه فعاليت داراي 200 مركز پيوسته با مجوز علمي و آموزشي در داخل و خارج كشور است. 30 هزار طلبه در مراكز داخل و خارج اين نهاد مشغول به تحصيل هستند كه حدود 25 درصد آنها را بانوان طلبه تشكيل مي دهند.
150 رشته و گرايش علمي در رشته هاي مختلف علوم انساني و اسلامي در مراكز مختلف جامعه المصطفي در داخل و خارج كشور در حال ارائه است. در دانشگاه مجازي جامعه المصطفي العالميه نيز پنج هزار نفر مشغول تحصيل هستند. اين مركز تاكنون 400 عنوان كتاب آموزشي منتشر كرده است.
طلاب غيرايراني در ابتداي ورود به جامعه مصطفي به مدت 9 ماه زبان فارسي مي آموزند تا پس از اتمام تحصيل و بازگشت به كشورشان سفيران فرهنگ و زبان ايراني و معرف ايران واقعي و اسلام اعتدالي و ناب محمدي باشند.
هم اينك در جامعه المصطفي مشهد هزار طلبه زن و مرد از 30 كشور جهان تحصيل مي كنند.
كانال تلگرام ايرنا خراسان رضوي به نشاني telegram.me/irnamashhad براي دسترسي و دريافت سريع و فوري به اخبار منتخب در همه حوزه هاي خبري و تصويري فعال است.
خبرنگار: مصطفي نخعي **انتشار: حسين كريم زاده
7507/1858
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ