۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۱۲
کد خبر: 82656421
T T
۰ نفر
عمليات راهسازي در جاده هاي خراسان شمالي از 20 شهريور متوقف مي شود

بجنورد- ايرنا- معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان شمالي گفت: تمامي عمليات راهسازي در محورهاي ارتباطي اين استان از 20 شهريور ماه تا پنجم مهرماه به دليل افزايش تردد خودروها در اين بازه زماني متوقف مي شود.

به گزارش ايرنا، محمدحسين علي نيا سه شنبه شب در نشست كميسيون مديريت اجرايي ايمني راه هاي استان اظهار كرد: با توجه به اينكه شمار تردد در جاده ها در روزهاي پاياني شهريورماه افزايش مي يابد، در بازه زماني مزبور به منظور ارتقاي ايمني ترددها، كارهاي عمراني راهسازي در محورهاي خراسان شمالي متوقف مي شود.
وي افزود: اكنون در برخي از محورها روكش آسفالت در سطج جاده انجام شده است كه براي تامين ايمني ترددها، تاكيد مي شود بلافاصله پس از عمليات روكش، خط كشي ها هم انجام شود.
علي نيا با بيان اينكه نقص در علائم جاده اي، سبب بروز حوادث ترافيكي مي شود گفت: در جايي كه علائم جاده اي و گاردريل ها نواقص دارد بايد برطرف شود.
وي خاطرنشان كرد: هر چه به روزهاي پاياني شهريور نزديك تر مي شويم شمار سفرها در جاده ها بيشتر مي شود از اين رو براي كاهش تصادفات و كاهش تلفات درحوادث احتمالي، اقدامات لازم در دو بخش سخت افزاي و نرم افزاري مورد توجه قرار گرفته است.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار خراسان شمالي تصريح كرد: دهه آخر شهريورماه به نام دهه احترام به قوانين راهنمايي و رانندگي نامگذاري شده است و تلاش داريم تا در اين روزها توجه رانندگان به رعايت اصول ايمني رانندگي بيشتر باشد.
وي با بيان اينكه بخش عمده اي از اهداف ايمني راه ها با فرهنگ سازي محقق مي شود گفت: با هماهنگي انجام شده با صدا و سيما، قرار است برنامه هايي در اين زمينه تهيه شود.
علي نيا خاطرنشان كرد: با توجه به تحليل انجام شده از ساعات و محل وقوع تصادف در جاده ها، طي شهريور ماه سال هاي 94 و 95 بيشترين حادثه ها در ساعات 12 تا 16 و نيز 16 تا 20 رخ داده است و فاصله پنج تا 30 كيلومتري شهرها نيز بيش از ساير نقاط در جاده ها، عرص وقوع تصادف ها بوده است.
وي اظهار كرد: بر اين اساس بنا شد تا پليس راه، استعداد و توان نيروي انساني خود را بيشتر در اين ساعات و مكان ها متمركز كرده و كنترل هاي بيشتري بر تردد در ساعات و مكان هاي مزبور داشته باشد.
استان خراسان شمالي در حد فاصل استان هاي شمالي به مشهد مقدس واقع است و سالانه حدود 20 ميليون مسافر و زائر از محورهاي ارتباطي اين استان تردد مي كنند.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185/ 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها