۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۳
کد خبر: 82655441
T T
۰ نفر
سردي ميله هاي زندان جايگزين گرمي خانه اي كه قرار بود با عشق بنا شود

تهران - ايرنا - رضا جوان 30 ساله در نهايت خوشحالي خود را براي جشن ازدواج آماده مي كند اما در اثر بي احتياطي كارگرش، ميله هاي زندان او را سمت خود مي برد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار قضايي ايرنا، چيزي تا ازدواج جوان سي ساله زنجاني باقي نمانده است؛ بعد از اين همه مشكلاتي كه پس از مرگ پدرش پشت سر گذرانده و بار مشكلات همه خانواده گردن او افتاده ، حالا خود را شاد و خوشحال مي بيند و هر روز در خيال، خود را با كت و شلوار دامادي تجسم مي كند.
در خيال خوش خودش ديگر عمر مشكلات سر آمده و حالا با گرفتن دست دختري در قالب همسر خود را خوشبخت ترين فرد عالم تصور مي كند.
رضا ساكن يكي از روستاهاي جنوبي استان زنجان است كه بعد از فوت پدر وظيفه تامين معيشت خانه را بر عهده مي ‌گيرد و در ايامي نه چندان دور هم به دليل بيماري مادرش در ابتلا به يك بيماري خاص، تمامي اموال ارزشمند شخصي و خانه پدري را به فروش مي ‌رساند اما متاسفانه مادر هم عمرش به دنيا كفاف نمي دهد.
مددجوي داستان بعنوان پيمانكار در كار آرماتوربندي ساختماني فعاليت مي كند؛ در يك روز سرد زمستاني حين جابجايي ميلگردهاي يك ساختمان سه طبقه به همراه كارگرش به دليل ورود انتهاي ميلگردها به حريم سيمهاي برق فشار قوي بدون حفاظ آن بناي نيمه كاره، منجر به برق گرفتگي و در ادامه به دلايل مختلفي همچون انجماد ميله به دليل سرماي بالاي منطقه اين برق‌ گرفتگي منجر به قطع شدن هر دو دست اين كارگر مي‌شود.
در اين اتفاق ناخواسته، كارفرماي جوان با لحاظ تقصير 30 درصدي به پرداخت ديه ‌اي معادل يك ميليارد و 144 ميليون ريال در حق حادثه‌ ديده عائله‌مند سن و سال دار محكوم مي شود.
طبق مواد 20، 21 و23 آيين نامه حفاظتي كارگاه‌ هاي ساختماني مبني بر اينكه در جهت جلوگيري از خطر برق گرفتگي و كاهش اثرات زيان ‌آور ميدان‌هاي الكترومغناطيسي ناشي از خطوط برق فشار قوي ، مقررات مربوط به حريم خطوط انتقال و توزيع نيروي برق بايد در همه عمليات‌ ساختماني در محل احداث بنا رعايت شود كه بي‌ توجهي به اين امر مهم توسط فرد ياد شده و با وجود اينكه به طور مستقيم در اين حادثه دخالتي نداشته، بدهكار يك چنين محكوميتي مي‌ شود.
در فرآيند رسيدگي به موضوع آزادي اين مددجو، اعضاي كميته صلح و سازش ستادديه ضمن برگزاري جلسات متعددي با شاكي خصوصي پرونده موفق مي‌شوند تا ميزان 350 ميليون ريال به صورت رضايتمندانه از طلبكار ياد شده گذشت اخذ كنند.
وي كه با عنوان قضايي «عدم رعايت ايمني در كار منجر به حادثه» از خرداد ماه امسال روانه يكي از زندان‌هاي استان زنجان شده با رهايي از بند تنها 80 ميليون تومان فاصله دارد.
نيكوكاراني كه تمايل دارند ياري‌‌گر اين مددجوي نيازمند باشند، مي‌توانند كمك‌هاي نقدي خود را به شماره حساب‌هاي ستاد ديه كشور به‌قرار 74/74 بانك ملت شعبه مستقل مركزي، 7777 بانك تجارت شعبه مركزي، 8888 بانك صادرات شعبه مركزي يا 55555 بانك ملي واريز نموده و براي اختصاص مبلغ پرداختي جهت آزادي اين فرد يادشده فيش‌ پرداختي را با تحرير موضوع كمك انجام‌شده به شماره 88916011 دورنگار كنند. روابط عمومي ستاد ديه با تلفن تماس 15 ــ 88916012 پاسخگوي سؤالات شما در اين زمينه خواهد بود.
اجتمام** 7329** 1569
گزارشگر: ليلا اسماعيل نژاد ** انتشار: علي حبيبي
*آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

سرخط اخبار جامعه