۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۱۹
کد خبر: 82654141
T T
۰ نفر

كاشف ویروس هپاتیت D در راه تهران

۱۳ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۱۹
کد خبر: 82654141
كاشف ویروس هپاتیت D در راه تهران

تهران- ایرنا- دبیر علمی هفتمین كنفرانس بین المللی هپاتیت تهران گفت: پروفسور 'ماریو ریزتو'كاشف ایتالیایی ویروس هیاتیت D میهمان هفتمین كنفرانس بین المللی هپاتیت تهران خواهد بود و آخرین دستاوردهای خود را در این زمینه بیان می كند.

دكتر حیدر شرفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این دانشمند برتر حوزه هپاتیت مطالب ارزنده ای را از جمله درباره درمان های این بیماری در قالب سخنرانی ارائه خواهد داد.
وی اظهار كرد: پروفسور 'ماسیمو كلومبو' رئیس بنیاد بین المللی كبد هم از مدعوین كنفرانس است كه مطالب مهمی را در مورد درمان های هپاتیت B و حذف هپاتیت C از جامعه ارائه خواهد كرد.
شرفی همچنین به حضور تعدادی از كارشناسان از كشورهای همسایه اشاره كرد و گفت: شركت كنندگان خارجی فرصت مناسبی دارند كه برنامه های اجرایی ایران را به مسئولان بهداشتی خود معرفی كنند و این كار زمینه انتقال دانش فنی در مورد درمان و حذف هپاتیت C در كشورهای همسایه را فراهم می كند.

** شیوع هپاتیت C در كشور به كمتر از یك دهم درصد خواهد رسید
شرفی با اشاره به این كه حذف هپاتیت C در كشور در دستور كار قرار دارد، گفت: برنامه حذف این بیماری تا سال 1410 در دستور كار قرار گرفته و براساس این برنامه، شیوع هپاتیت C از نیم درصد به كمتر از یك دهم درصد خواهد رسید.
وی ادامه داد: درمان قطعی هپاتیت C در ایران از چند سال پیش جریان دارد و داروهای مورد نیاز آن در داخل كشور تولید می شود؛ بیش از 98 درصد مبتلایان ایرانی به این نوع درمان جواب مثبت داده اند.
دبیر علمی هفتمین كنفرانس بین المللی هپاتیت تهران با اشاره به این كه برنامه های مختلفی برای حذف این بیماری در دستور كار قرار دارد، گفت: این برنامه در بین زندانیان، معتادان تزریقی و گروه های خاص مانند هموفیلی ها و تالاسمی ها در حال اجراست.
به گفته شرفی، در این كنگره دو جلسه علمی مرتبط برگزار می شود كه جلسه اول با حضور سخنرانان خارجی صاحب نام خواهد بود و آنان تجارب و اقدامات لازم برای حذف هپاتیت C را ارایه می دهند. جلسه دوم نیز با حضور مسئولان وزارت بهداشت به بیان نحوه حذف هپاتیت C در ایران می پردازد.
وی افزود: مطالب ارائه شده در روز اول كنگره در مورد هپاتیت B بوده و بیش از 10 سخنران خارجی، آخرین دستاوردهای علمی خود را از جمله درمان های جدید هپاتیت B بیان می كنند.
شرفی با اشاره به اینكه 20 سخنران خارجی در كنگره هپاتیت تهران حضور می یابند، گفت: مقالات پذیرفته شده این كنفرانس 184 مقاله است كه 24 اثر از خارج كشور ارسال شده و بقیه از داخل كشور می باشد.
وی به برپایی هشت كارگاه در سه روز كنگره اشاره كرد و گفت: اخلاق در مقاله نویسی و انتشار، نحوه پذیرش فرصت های مطالعاتی، داروی مقالات، تشخیص و كنترل هپاتیت B و محاسبه حجم نمونه در مطالعات از جمله كارگاهایی است كه در این كنفرانس برگزار می شود.
هفتمین كنفرانس بین المللی هپاتیت تهران به همت شبكه هپاتیت كشور در روزهای 15 تا 17 شهریور ماه به مدت سه روز در سالن همایش های بین المللی رازی تهران و روز چهارم در شهرهای بیرجند و شیراز برگزار خواهد شد.
علمی ** 1201 **
خبرنگار: عبدالكریم جبارپور* انتشار: زهره محتشمی پور
۰ نفر