۱۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 82652501
T T
۰ نفر
دولت تسهيلات كلان براي توسعه تعاوني هاي روستايي پرداخت مي كند

كرج - ايرنا - معاون توسعه روستايي و مناطق محروم كشور گفت: دولت تسهيلات كلان با سودهاي 6 و 8 درصد براي ايجاد و توسعه تعاوني هاي روستايي در فعاليت هاي مختلف در نظر گرفته است.

به گزارش ايرنا، سيد ابوالفضل رضوي روز شنبه در جريان راه اندازي نمايشگاه دائمي فرش در ساوجبلاغ استان البرز، گفت: اگر اين تعاوني ها در روستاهاي مختلف توسعه داده شود ما آمادگي تامين تسهيلات لازم آن را داريم.
وي با قدرداني از ابتكار فرماندار ساوجبلاغ در راه اندازي نمايشگاه دايمي فرش در اين شهرستان، گفت: بايد در برابر اين همه هنر وزيبايي كه تبلور قدرت لايزل الهي را با تاروپود در هم آميخته شكر به جاي آورد.
وي در خصوص صادرات اين محصول هم قول همكاري داد و گفت: باكارهايي كه ارائه شده مي توان هم در بازارهاي اروپايي و هم در بازاركشورهاي اسلامي به صادرات فرش منطقه كمك كنيم.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم رياست جمهوري درادامه به روستاي بانوصحرا در بخش چندار رفت و مدرسه خير ساز روستاي بانوصحرا را به بهره برداري رساند.
وي همچنين با حضور در روستاي تاريخي برغان، اقامتگاه بوم گردي اين روستا را به بهره برداري رساند.
شهرستان ساوجبلاغ با وسعت 2800 كيلومتر مربع يكي از شهرستان هاي استان البرز با جمعيتي نزديك به 220 هزار نفر است. روستاهاي اين شهرستان كه برخي از آنها قدمت و تاريخ كهن دارند، از ظرفيت هاي بسيار بالا براي گسترش توليد صنايع دستي و توسعه گردشگري برخوردار هستند.
1535/6155خبرنگار:مريم صوفي**انتشار دهنده:داريوش غفاري
۰ نفر