۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۸
کد خبر: 82651743
T T
۰ نفر

مهار سه آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش آستارا

۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۵۸
کد خبر: 82651743
مهار سه آتش سوزی در پناهگاه حیات وحش آستارا

آستارا - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: در پناهگاه حیات وحش لوندویل این شهرستان بر اثر بی احتیاطی گردشگران، سه بار در ساعت های مختلف، آتش سوزی روی داد كه با تلاش نیروهای یگان حفاظت محیط زیست و آتش نشانان، خاموش شد.

محمدرضا روشنی شامگاه جمعه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: در این حوادث حدود یك هزار و 500 متر مربع از پوشش گیاهی پارك طبیعت گردی و اراضی ساحلی پناهگاه حیات وحش لوندویل طعمه حریق شد و آتش نشانان شهرداری های آستارا و لوندویل در مهار آتش همكاری كردند.
وی با بیان اینكه خوشبختانه در این حادثه به حیوانات پناهگاه آسیب وارد نشد، تاكید كرد: شهروندان و گردشگران از روشن كردن آتش در مناطق حفاظت شده محیط زیست خودداری كنند.
پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا با مساحتی افزون بر یك هزار و 74 هكتار از جنوب به شهر لوندویل، از شمال به شهر آستارا، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود و در سال 1354 تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان، جزو 20 شهر گردشگرپذیر كشور است و به مناسبت عید قربان، میزبان گردشگران زیادی در طبیعت بود.
خبرنگار: یوسف هدایتی ** انتشاردهنده:امیرحسین كبیری
7105 / 7124/2007
۰ نفر