۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۳:۰۶
کد خبر: 82651732
T T
۰ نفر
نظام مقدس جمهوری اسلامی باعث احیای دوباره قرآن در میان ملت ایران شد

شهرری ـ ایرنا ـ رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینكه امروز به بركت نظام اسلامی زمینه آموختن و حفظ قرآن فراهم شده است گفت: پیروزی نظام اسلامی باعث احیای دوباره قرآن در میان ملت ایران شد.

به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی عصر جمعه در مراسم اختتامیه طرح قرآنی 'بشارت ١٤٥١' با بیان اینكه قرآن به متن زندگی مردم وارد شده است گفت: امروز به بركت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران طرح های قرآنی زیادی در سراسر كشور اجرا می شود كه خوشبختانه فقط در طرح قرآنی'بشارت 1451' ظرف مدت سه ماه بیش از 15 میلیون نفر در این طرح شركت كرده و با مفاهیم قرآنی آشنا شده اند.
وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در طول سالیان متمادی در خصوص شخصیت امام خمینی(ره) اشاره كرد و عنوان داشت: همانطور كه رهبر معظم انقلاب فرمودند امام خمینی(ره) اهل عبادت، گریه شبانه، عرفان، زهد، تضرع و ارتباط با خدا بودند كه دشمنان ملت از چهره او می ترسیدند و دلشان می لرزید ولی همین چهره در میان مردم ایران چهره ای لطیف، مهربان و غم خوار ملت بود.
گلپایگانی ادامه داد: امام خمینی(ره) دو كار بزرگ برانداختن نظام شاهنشاهی پس از قرن ها و تشكیل حكومت اسلامی بر مبنای قرآن، سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در كشور انجام داد.
وی با بیان اینكه امام خمینی(ره) موازین اسلامی را در تدوین قانون اساسی كشور در نظر گرفت و حكومت اسلامی با رای صد در صدی مردم برپا شد اظهار داشت: نظام حكومتی ایران یك نظام اسلامی كاملا دموكراتیك است چرا كه نه با كودتا بدست آمده و نه به صورت موروثی از پدر به فرزند رسیده است.
گلپایگانی خاطر نشان كرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یك نظام اسلامی مردم سالار به حق است و هر كسی در مقابل این نظام قرار بگیرد و بایستد ناحق است.
وی با اشاره به اینكه نظام اسلامی كاملا مبنای قرآنی دارد كه بر اساس سنت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) ایجاد شده است یادآور شد: نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز در راه ترویج فرهنگ و مفاهیم قرآنی به حق خوب عمل كرده است.
در ادامه این مراسم رئیس سازمان صدا و سیما در خصوص طرح قرآنی 'بشارت 1451' گفت: این طرح قرآنی بزرگترین رویداد قرآنی در حوزه رسانه است كه در طول سال برگزار می شود و مخاطبان فراوانی در آن شركت می كنند كه نسبت به سایر طرح های قرآنی بی نظیر است.
عبدالعلی علی عسكری ادامه داد: طی 11 سال گذشته طرح قرآنی 'بشارت 1451' با محوریت شبكه های رادیو تلویزیونی برگزار شده و طرح 1441 تا 1451 در 11 سال گذشته یكی از برنامه‌های قرآنی بسیار بزرگ از نظر جذب مخاطب و حضور مردم بوده است.
وی با بیان اینكه امروز كشور در مقابل تهاجم فرهنگی بزرگی از سوی دشمنان نظام قرار گرفته است افزود: حضور قرآنیان در طرح های ملی رسانه محور با مشاركت نهادهای قرآنی باعث می شود تا چنین طرح هایی به همه اعضای خانواده‌های علاقه‌مند سرایت كند، به ویژه اینكه طرح بشارت در فصل تابستان و اوقات فراغت نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود.
مراسم اختتامیه طرح قرآنی 'بشارت ١٤٥١' عصر جمعه با حضور حجت الاسلام محمد محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب ، علی عسكری رئیس سازمان صدا و سیما و ٤ هزار از حافظان قرآن در حرم امام راحل برگزار شد.
در این مراسم از خانواده شهدای جهادگر امین شیرازی و سیدامیر حسینی تجلیل شد، این دو شهید، طی اردوی جهادی و رسیدگی به مناطق محروم منطقه گیلانغرب كرمانشاه دچار حادثه شدند و به درجه شهادت رسیدند.
3218 / 6139
خبرنگار: امیر جعفری سرگزه**انتشاردهنده: محمد بیدارمنش
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ