ادبيات مبتني بر همدلي و نقد مشفقانه همواره موجب تقويت وفاق ملي مي شود

تهران - ايرنا - دبير انجمن صنفي مديران رسانه كشور بخشي از فضاي حاكم بر رسانه‌ها و گروه‌هاي سياسي به استقرار وضعيت دولت دوازدهم برمي گردد، گفت: ادبيات مبتني بر همدلي و نقد مشفقانه همواره موجب تقويت وفاق ملي و راهگشاي مشكلات مي شود.

محمد حيدري عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا به سخنان اخير دكتر روحاني رئيس جمهوري در گفت و گوي ويژه خبري مبني بر اين كه در ايام انتخابات فضاي كشور باوجود اي كه بسيار رقابتي بود و همه جناح‌هاي مختلف و رقباي انتخاباتي فعال بودند و بسيار جالب بود اما در عين حال فضا بسيار اخلاقي و قاعده‌مند بود، اظهار كرد: بخشي از فضاي حاكم بر رسانه‌ها و گروه‌هاي سياسي به استقرار وضعيت دولت برمي‌گردد به عبارتي اگر از 6 ماه قبل از انتخابات و يك ماه بعد از آن را با وضعيت فعلي مقايسه كنيم به تفاوت‌هايي مي رسيم.
وي ادامه داد: وضعيت فعلي كه آقاي روحاني به عنوان فضاي مطلوب و مناسب از نقدها و نظرات موافقان و مخالفان به آن اشاره مي‌كند، در اصل ايده‌آلي براي همدلي همه گروه‌هاي سياسي براي يكپارچگي و پيشرفت محسوب مي‌شود؛ فضايي كه به دور از تخريب، اگر ضعفي وجود دارد، با نقدي دلسوزانه و مشفقانه مسائل بيان شود.
اين كارشناس رسانه تاكيد كرد در چنين فضايي دولت به عنوان مجري برنامه‌هاي توسعه‌ محور در حوزه‌هاي مختلف مي‌تواند از نظرات تمام كارشناسان بهره ببرد تا به اهداف عالي كشور تحقق ببخشد. همواره آرامش در ميان اردوگاه‌هاي سياسي كشور و قواي سه‌گانه موجب ثبات كشور بوده است.
مدير مسئول روزنامه «مملكت» همچنين به اين بخش از سخنان رئيس جمهوري مبني براين كه فضاي سياسي را اگر بخواهم بسنجم، من اين فضاي يك ماه گذشته را خيلي مي‌پسندم و در اين يك ماه گذشته انتقادها سالم‌تر و نرم‌تر بود و لحن‌هاي خشونت‌آميز در فضاي رسانه‌اي ما كمتر ديده شد و اين كه همه با هم و كنار هم باشيم و اگر نقدي داريم دلسوزانه و مشفقانه همديگر را نقد كنيم ، اشاره كرد و گفت: نقد دلسوزانه در تعاملات جهاني نيز وضعيت متعادل‌تري را براي دولتمردان به وجود مي‌آورد همچنين تجربه نشان داده است كه آرامش در فضاي رسانه‌اي و سياسي كشور محصول خردورزي و توجه به منافع ملي نيست.
حيدري تصريح كرد: شايد تعبير سكوت در برابر پيروزي و استقرار رقيب سياسي واژه بهتري براي توصيف شرايط فعلي باشد.
وي خاطرنشان كرد: در سال‌هاي قبل نيز در مقاطعي، بعد از انتخابات شاهد چنين شرايطي بوده‌ايم. به هر حال فارغ از ايده‌آلي كه رئيس جمهوري از آن به عنوان شرايط مطلوب فضاي سياسي نام برده‌اند، در واقعيت نيز انتظار مي‌رود گروه‌‌هاي سياسي كشور به تهديدهاي خارجي و شرايط بين‌المللي توجه كنند.
مدير مسئول نشريات نيك و نو و هفته نامه چراغ همچنين گفت: گاهي يك مصاحبه يا يك خبر در رسانه‌هاي داخلي مي‌تواند دست‌آويزي براي برخورد در سطح بين‌المللي شود، مصداق آن را در ماجراي شمول تحريم بانك مركزي به دليل مصاحبه رياست آن در دوره دولت آقاي احمدي‌نژاد نام برد.
حيدري تصريح كرد: اين همراهي گروه‌هاي سياسي و اصلاح ادبيات حاكم بر نقدها و همراهي دولت به هر دليلي كه رقم خورده است اين وضعيت خواه به دليل پذيرش حاكميت سياسي جناح مخالف يا به دليل درك شرايط كشور در صحنه معادلات بين‌المللي، توجه به بيانات رهبرمعظم انقلاب در موضوع نقد و حدود آن و همچنين رفع اختلافات داخلي، در صورت تداوم ميوه شيريني براي كشور به ارمغان مي‌آورد.
فراهنگ ** 1355 ** 1336
خبرنگار: علي اكبر قزوينيان** انتشار: مهرنوش خانزائي

سرخط اخبار فرهنگ