دولت وفاق ملي ليبي،  رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح را منصوب كرد

الجزيره-ايرنا- دولت وفاق ملي ليبي به رياست «فايز السراج» روز پنجشنبه سرپرست وزارت كشور و رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ليبي را منصوب كرد.

به گزارش ايرنا و به نقل از پايگاه خبري «بوابه افريقيا الاخباريه»شوراي رياست جمهوي دولت وفاق ملي ليبي «فرج محمد قعيم» را به عنوان سرپرست وزارت كشور و سرلشكر ستاد «عبدالرحمن الطويل» را به عنوان رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح ليبي معرفي كرد.
برخي ناظران اين دو حكم فايز السراج را به منزله به چالش كشيدن ژنرال «خليفه حفتر» فرمانده ارتش و تلاش براي پيروزي در نبردهاي محلي، منطقه اي وبين المللي جديد ميان دو فرد دانسته اند و اين در حالي است كه كشورهاي مختلف سعي مي كنند اين دو را به هم نزديك كنند كه نشست پاريس در اين چارچوب بود.
سرلشكر الطويل پيش از اين مسئول كميته اقدامات امنيتي در طرابلس بود .
در حال حاضر سرلشكر «عبدالرزاق الناظوري»رئيس ستاد كل ارتش ملي ليبي در شرق ليبي است و اين پست موازي الطويل درغرب محسوب مي شود.
شوراي رياست جمهوري در ماه مارس «عبدالسلام مصطفي حسين عاشور» و پس از آن «خالد أحمد التيجاني مازن» را به عنوان سرپرست وزارت كشور منصوب كرده بود.
ليبي از زمان سقوط حكومت «معمر قذافي» ديكتاتور سابق اين كشور در سال 2011 دستخوش جنگ و ناآرامي است.
اكنون دو دولت در اين كشور وجود دارد: دولت وفاق ملي به رياست «فايز السراج» در طرابلس كه مورد حمايت جامعه جهاني است و ديگري دولت طبرق در شرق ليبي به رياست «عبدالله الثني» است كه مورد تاييد ژنرال «خليفه حفتر» فرمانده نيروهاي مسلح اين كشور قرار دارد.
پارلمان ليبي از دولت مخالف دولت وفاق ملي به رياست عبدالله الثني كه در شرق اين كشور مستقر است، حمايت مي كند.
به عقيده كارشناسان رقابت عوامل خارجي عامل اصلي تداوم بي ثباتي در ليبي است.
دولت وفاق ملي از سوي اروپا، آمريكا، چندين كشور آفريقايي و سازمان ملل متحد به رسميت شناخته شده است.
ژنرال حفتر مورد تاييد امارات ، مصر و عربستان است و اين كشورها اخوان المسلمين را دشمن خود مي دانند.
خاورم **2041**انتشاردهنده: عزيز موسوي

سرخط اخبار جهان