۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۸
کد خبر: 82650897
T T
۰ نفر
دادستان بجنورد: آمار قربانيان حوادث جاده اي مسير بجنورد-جنگل گلستان نگران كننده است

بجنورد- ايرنا- دادستان عمومي و انقلاب بجنورد با بيان اينكه آمار قربانيان حوادث جاده اي در مسير بجنورد-جنگل گلستان نگران كننده است، گفت: در5 ماه نخست امسال،20 درصد از قربانيان حوادث جاده اي استان و يك ششم از مصدومان هم در اين مسير بوده است.

به گزارش ايرنا، مسلم محمد ياران پنجشنبه در همايش تخصصي حقوقي آسيب شناسي عوامل موثر در حوادث جاده اي اظهار كرد: در سطح جاده هاي كشور يكهزار و 575 نقطه حادثه خيز شناسايي شده كه 26 نقطه از اين تعداد در مسير 140 كيلومتري بجنورد به جنگل گلستان است.
وي خاطرنشان كرد: در پنج ماه نخست امسال 30 نفر در حادثه هاي ترافيكي اين محور جان خود را از دست داده و 145 نفر نيز مجروح شده اند.
محمدياران درباره مقاومت هاي اداره كل محيط زيست گلستان براي ايجاد دوربرگردان و توقفگاه در محور مزبور افزود: دادگستري خراسان شمالي در اين باره ورود پيدا كرده است و در مهلت مقرر بايد مجوزهاي لازم در اين باره داده شود.
وي تصريح كرد: براي تامين و ارتقاي ايمني تردد ها در اين مسير ايجاد اين دوربرگردان و توقفگاه ها ضروري و مورد نياز است و در صورتي كه محيط زيست گلستان مجوزهاي لازم در اين باره را ندهد، اقدامات اجرايي براي ايجاد اين دوربرگردان و توقفگاه ها و رفع مشكل اين محور با حمايت قضايي انجام خواهد شد.
دادستان عمومي و انقلاب بجنورد گفت: يكي از دغدغه ها در ايمني تردد در جاده ها، تردد ناوگان فرسوده است كه مي تواند ايمني جاده ها را با خطر روبه رو كند.
وي افزود: تردد ناوگان با اضافه تناژ نيز علاوه بر وارد كردن خسارت بر رويه راه ها، ايمني تردد را با چالش روبه رو مي سازد كه با اين تخلف برخورد مي شود.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
7185 / 6042 خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها