۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82650815
T T
۰ نفر
افزايش 600 ميليارد ريالي اعتبارات حوزه آب در برنامه ششم توسعه

مشهد - ايرنا - رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي گفت: بيش از 600 هزار ميليارد ريال اعتبار در قالب برنامه پنج ساله ششم توسعه به فعاليت هاي دولت در حوزه آب افزوده شده است.

به گزارش ايرنا علي اكبري، پنجشنبه در نشست اعضاي اين كميسيون مجلس با فعالان بخش كشاورزي و صنعت غذاي اتاق بازرگاني خراسان رضوي افزود: نگاه مجلس دهم به مسائل حوزه كشاورزي مبتني بر اشتغالزايي است، زيرا بيش از 30 درصد جمعيت كشور درگير اين حوزه هستند.
وي گفت : تخصيص رديف هايي براي اشتغال روستايي از طريق توسعه كشاورزي از ديگر فعاليت هاي مجلس شوراي اسلامي بوده است.
وي با اشاره به تناسب كشت زعفران با خشكي مناطق خراسان رضوي، جنوبي و كم آبي آن گفت: كشت اين محصول ارزشمند مصداقي از اقتصاد مقاومتي است و مي تواند به ارتقاي اقتصاد و كشاورزي اين مناطق بينجامد.
وي گفت: تفاهمنامه اي كه امروز بين اعضاي كميسيون كشاورزي و شوراي ملي زعفران به امضا رسيد در راستاي همكاري و تعامل و توجه چند جانبه در بحث توسعه زعفران و تقويت بخش كشاورزي و محيط زيست در استان هاي خراسان جنوبي و رضوي است.
وي اظهار كرد: متاسفانه در سال هاي گذشته علي رغم افزايش توليد، كاهش درآمد توليد كنندگان زعفران را شاهد بوديم كه اميد است اين شرايط با ارتقاي سرمايه گذاري ها در اين حوزه و بهبود وضعيت كشت ها بهبود يابد.
رئيس اتاق ايران هم در اين جلسه با اشاره به بحران آب كشور گفت: اولويتي بالاتر از مسائل و مشكلات آب در كشور نيست.
غلامحسين شافعي افزود: اگر اين اولويت مورد توجه قرار نگيرد رفع مابقي مشكلات غيرممكن خواهد بود.
وي اظهار كرد: اكنون سرعت رشد مشكلات آب فراتر از اقداماتي است كه براي آن انجام مي شود و استان هاي خراسان رضوي، كرمان و فارس از بحراني ترين استان هاي كشور در مقوله آب هستند.
وي با اشاره به همكاري وزارت نيرو با اتاق بازرگاني، صنايع معادن و كشاورزي گفت: در اين رابطه تفاهمنامه اي امضا شده كه در آن محوريت تعادل بخشي آبهاي زيرزميني كشور و استفاده از روش هاي پيشرفته و نوين در موضوع مصرف آب بررسي شده است.
وي افزود: اكنون توانسته ايم از تجربيات ساير كشورها در بحث آب استفاده كنيم ، و توسعه اقتصاد سبز الگويي است كه در حال پيگيري آن هستيم تا بتوانيم از بخش كشاورزي در زمينه رشد اقتصادي بهره لازم را بگيريم و در اين ميان همكاري بخش خصوصي ضروري است.
خبرنگار: حسين عباسي ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
7495/5132

سرخط اخبار استان‌ها