۷ شهریور ۱۳۹۶، ۲۱:۲۶
کد خبر: 82648694
T T
۰ نفر
نشست اضطراری شورای امنیت درباره كره شمالی/ترامپ:همه گزینه ها روی میز است

نیویورك- ایرنا- اعضای شورای امنیت سازمان ملل در پی آزمایش موشكی روز گذشته كره شمالی در نشستی اضطراری گرد هم خواهند آمد تا شاید نسبت به اقدام پیونگ یانگ به تصمیم واحدی برسند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آزمایش موشكی روز گذشته كره شمالی و عبور یكی از موشك های این كشور بر فراز آسمان ژاپن بار دیگر واكنش هایی را در محافل آمریكا و كشورهای برانگیخت.
در همین حال و در حالی كه در برنامه های روز سه شنبه شورای امنیت سازمان ملل به موضوع كره شمالی و بحث درباره این كشور اشاره ای نشده بود، اعضای این شورا تصمیم به برگزاری نشستی اضطراری در این باره گرفتند كه قرار است بلافاصله پس از جلسه این شورا درباره صلح بانی در جهان، پشت درهای بسته برگزار شود.
در همین رابطه، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا با صدور بیانیه ای اظهار كرد: همه جهان پیام كره شمالی را بلند و آشكار شنیدند واین رژیم بی اعتنایی خود را نسبت به همسایگان و همه اعضای سازمان ملل نشان داده است.
وی با تاكید بر این كه همه گزینه ها درباره كره شمالی روی میز است، تاكید كرد: این اقدامات ثبات زدایانه و تهدیدگرایانه كره شمالی بیشتر به انزوای این رژیم در منطقه و جهان كمك می كند.
نماینده دائم آمریكا در سازمان ملل هم پیش از ورود به جلسه این شورا اظهار كرد: هیچ كشوری همچون 130 میلیون جمعیت ژاپن نباید شاهد پرواز موشك بر فراز سرزمین خود باشد و این پذیرفتنی نیست.
نیكی هیلی با بیان اینكه كره شمالی همه قطعنامه های شورای امنیت را یك به یك نقض كرده است، افزود: من فكر می كنم كه اقدامی جدی باید در باره این كشور صورت گیرد.
وی با تاكید بر این كه دیگر تحمل این شرایط كافی است، اظهار امیدواری كرد در نشستی كه قرار است بعدازظهر امروز در شورای امنیت تشكیل شود، روسیه و چین با سایر اعضای شورای امنیت همراهی كنند.
اروپام-4-541**1429**انتشار: محسن اسماعیلی

سرخط اخبار جهان