۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۷:۳۲
کد خبر: 82648440
T T
۰ نفر
اجرای چهار برنامه پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح

مشهد- ایرنا- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: چهار برنامه پنج ساله برای پیشگیری از وقوع جرم از سال 1377 تاكنون در این سازمان اجرا شده كه امسال آخرین سال اجرای برنامه چهارم است. اینك نیز برنامه ریزی برای برنامه پنج ساله پنجم در جریان است.

حجت‌الاسلام شكرالله بهرامی روز سه شنبه در حاشیه 'همایش بایسته های برنامه پنجم پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح' در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه پنجم به بایسته های پیشگیری از وقوع جرم توجه دارد.
وی ادامه داد: در كمیسیونهای مختلف به صورت فعال در این خصوص بحث می شود. گامهایی نیز در حوزه پژوهشی و علمی برداشته شده تا در ادامه اجرای برنامه كاهش جدی در وقوع جرائم نیروهای مسلح محقق شود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح همچنین گفت: به دنبال همكاری قوه مقننه برای حذف قوانینی هستیم كه خود احیانا جرم زا بوده و موجب وقوع جرم در نیروهای مسلح می شوند. همچنین عناوین جرائمی كه نباید جرم تلقی شود باید كنار گذاشته شوند.
وی افزود: در بخش پیشگیری از وقوع جرم باید همه بخشها از جمله قوه قضائیه، قوه مجریه و قوه مقننه وارد عمل شوند و با ما همكاری كنند.
حجت الاسلام بهرامی به اجرای برنامه 20 ساله پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره و بیان كرد: در همه جرائمی كه البته به صورت محدود در نیروهای مسلح رخ می دهد از جمله فرار از خدمت، بی احتیاطی های منجر به قتل، جرائم مالی، اقتصادی و رایانه ای كاهش میزان جرم محقق شده است.
'همایش بایسته های برنامه پنجم پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح' با حضور 110 نفر از روسای این سازمان تا فردا در مشهد ادامه دارد.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی **انتشار: حسین كریم زاده
3221/1858
۰ نفر