۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 82648005
T T
۰ نفر
18 ميدان عرضه دام در خراسان شمالي براي عيد قربان پيش بيني شده است

بجنورد -ايرنا- رئيس اداره نظارت بر بهداشت عمومي و مواد غذايي اداره كل دامپزشكي خراسان شمالي گفت: 18 ميدان عرضه دام دائم و موقت در اين استان براي عيد قربان پيش بيني شده است كه آماده ارائه خدمات به مردم بوده و بازرسي هاي قبل از كشتار را هم انجام مي دهند.

به گزارش ايرنا علي اكبردليرصحرايي روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهاركرد: در عيد قربان سال گذشته پنج هزارو 182 راس دام بازرسي قبل از كشتار شده اند.
وي افزود: در مجموع در عيد قربان سال گذشته يك هزارو 469 لاشه ذبح شده بازرسي شد كه نتيجه آن حذف 850 كيلوگرم گوشت غيرقابل مصرف و ناسالم بود.
دلير صحرايي درباره ساماندهي پوست دام درعيد قربان گفت: نگهداري بهداشتي پوست دام صرفا با كشتارگاه دام است و اداره كل دامپزشكي با نگه داري پوست در ساير مكان ها مخالف است و عمل غير بهداشتي محسوب شده و با اين افراد برخورد مي شود.
وي با تاكيد بر اينكه مردم از ذبح دام در معابر عمومي خودداري كنند گفت: خوشبختانه نسبت به سال هاي گذشته ذبح دام در كشتارگاه ها بيشتر شده اما باز هم نياز است كه در اين زمينه فرهنگ سازي شود.
دلير صحرايي اضافه كرد: اگر مردم به ناچار در منزل قرباني كردند، حتما با بازرسين دامپزشكي استان با شماره 1512 تماس برقرار كنند.
وي از مردم خواست تا از كشيدن خون و خونابه حاصل از قرباني به روي ديوارها، خودروها و ... خودداري كنند، اين عمل جزآلودگي محيط دستاورد ديگري ندارد و در اولين فرصت اعماء و احشاء را به شكل بهداشتي دفن كرده تا مورد تعرض حيوانات ديگر نباشد.
دستگاه هاي اجرايي، سازمان ها، نهادها و شركت هاي دولتي و عمومي و همچنين مردم مي توانند ديدگاه ها يا برنامه هاي خبري خود را از طريق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و يا به 09159768804 تلگرام به ايرنا اطلاع دهند يا نمابر كنند.
*نشاني اخبار ايرناي خراسان شمالي در كانال تلگرامي به نشاني https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها