۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 82645011
T T
۰ نفر
نمایشگاه گیمزكام، فرصتی برای درخشش ایران در صنعت بازی های رایانه ای

تهران - ایرنا - بازی سازان ایرانی در صنعت بازی های رایانه ای توانسته اند توانایی ها و محصولات خود را برای حضور در بازارهای جهانی معرفی و در این صنعت جایگاه خوبی كسب كنند.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، شهر كلن از 31 مرداد ماه میزبان نهمین نمایشگاه «گیمزكام» 2017 بود، رویدای كه با حضور صدراعظم آلمان افتتاح شد.
بنیاد ملی بازی‌ های رایانه‌ ای ایران نیز در این رویداد برای هفتمین سال متوالی حضوری فعال داشت و 9 شركت بازی ‌سازی ایرانی با حمایت این بنیاد، بازی ‌های خود را به ناشران و تولیدكنندگان بین ‌المللی برای فروش و یا همكاری‌ های دو جانبه معرفی ‌كردند.
قائم مقام اجرایی بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای در گفت وگو با خبرنگار ایرنا درباره حضور ایران در این نمایشگاه افزود: هدف از حضور در این نمایشگاه، ایجاد بستری مناسب برای ارتباط دو جانبه بین ارائه ‌كنندگان خدمات، تولیدكنندگان و ناشران بین‌ المللی و داخلی بازی‌ های رایانه‌ ای است.
فرزاد فتحی افزود: این بنیاد به عنوان یك نهاد حمایتی، امسال شرایط حضور 9 شركت بازی‌ سازی را در این نمایشگاه فراهم كرده تا نشر محصولات فرهنگی ایران را در بازارهای جهانی تسهیل كند.
یكی از فعالیت‌ های غرفه ایران در نمایشگاه گیمزكام 2017، معرفی نمایشگاه و همایش بازی‌ های رایانه ‌ای تهران در سال 2018 است كه برای دومین دوره تلاش دارد تا بتواند موانعی را كه بر سر راه ارتباط بازی ‌سازان ایرانی با ناشران بین ‌المللی و نیز ورود آنها به بازارهای جهانی وجود دارد، كاهش دهد.
مشاور امور بین ‌الملل بنیاد ملی بازی ‌های رایانه ‌ای در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف حضور در این نمایشگاه معرفی نمایشگاه و همایش بازی ‌های رایانه‌ ای تهران 2018 (TGC 2018) است.
مهرداد آشتیانی ادامه داد: جدای از مكاتبات لازم با شركت‌ های بین ‌المللی نیاز است تا با برگزاری جلسات حضوری با ناشران، توسعه ‌دهندگان و ارائه دهندگان بین‌ المللی خدمات در زمینه بازی‌ های دیجیتال، توجه شركت‌ های بین ‌المللی را جلب كنیم و در نهایت نمایشگاه «تی جی سی» - TGC - در سال آینده را با حضور حداكثری و تنوع بیشتر كشورهای مختلف برگزار كنیم.
وی افزود: نمایشگاه گیمزكام به دلیل اینكه همه اعضای خانواده هنر - صنعت بازی‌ های دیجیتال جهان در آن گردهم می ‌آیند، بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی ایران است تا با معرفی ظرفیت ‌ها و توانایی ‌های خود در این زمینه، زمینه بهره ‌مندی بازی‌ سازان ایران از بازار پرسود بازی‌ های دیجیتال دنیا را فراهم كند.
اولین نمایشگاه و همایش بازی ‌های رایانه ‌ای تهران (TGC) تیر ماه با حضور 120 شركت برگزار شد و بازی ‌سازان ایرانی توانستند با برقراری ارتباط مستقیم در این نمایشگاه، توانایی‌ها و محصولات خود را برای حضور در بازارهای جهانی معرفی كنند.
نمایشگاه گیمزكام از 31 مرداد تا 4 شهریور ماه در شهر كلن آلمان برپا بود و در آن كشورهای مختلف از جمله، كانادا، انگلیس، فرانسه، كرده جنوبی، چین، ایتالیا و ایران حضور داشتند.
جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها نماینده خاورمیانه در این نمایشگاه حضور داشت و تا كنون هیچ‌ یك از كشورهای خاورمیانه به جز ایران در این رویداد حضور نداشته ‌اند.
فراهنگ ** 9338 ** خبرنگار: صدیقه بهارلو * انتشار: امید غیاثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ