۳ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۲۴
کد خبر: 82643214
T T
۰ نفر
امام جمعه تبريز: دولت دوازدهم اهداف برنامه ششم را مد نظر قرار دهد

تبريز - ايرنا - نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز مسائل اقتصادي و معيشت مردم را مهم ترين دغدغه جامعه دانست و گفت: از دولت دوازدهم انتظار مي رود در جهت نيل به اهداف برنامه ششم توسعه و چشم انداز سند 1404 عنايت ويژه داشته باشد.

حجت‌الاسلام سيدمحمدعلي آل‌هاشم در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تبريز با بيان اينكه لزوم كار و مديريت جهادي، مورد انتظار مردم است، افزود: دولت براي رشد اقتصادي 8 درصدي، ايجاد اشتغال و حل معضل بيكاري، جذب سالانه 11 ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي، افزايش 20 درصدي سالانه صادرات غير نفتي و بهبود فضاي كسب و كار تلاش كند.
امام جمعه تبريز با اشاره به شروع هفته دولت و نيز آغاز به كار پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا، اظهار كرد: با ورود به اين مرحله مردم انتظار دارند تا مسئولان در دولت و شوراي اسلامي مسائل اصلي كشور را بيش از گذشته مورد توجه قرار دهند؛ زيرا مسائل اقتصادي كشور از جمله مهم‌ترين دغدغه مردم است.
حجت الاسلام آل هاشم ادامه داد: اصلاح اقتصاد، مديريت صحيح اقتصادي وعمل به شعار سال، راه‌ حل اصلي براي اصلاح اقتصاد كشور است و از اين رو شوراي شهر، نمايندگان مجلس و دولتمردان گام مثبتي در اين راستا بردارند.
امام جمعه تبريز خاطر نشان كرد: امروز مسائل اقتصادي و معيشتي مهم ترين مسائل كشور است و راهبرد اقتصاد مقاومتي كه سوي رهبر معظم ابلاغ شده است، يك راهبرد بسيار مهم براي اقتصاد است كه مسئولان براي تحقق آن برنامه ريزي كنند.
وي با اشاره به مناسبت هاي هفته، روز كارمند را به تمام كاركنان ادارات و سازمان ها تبريك گفت و افزود: كارمندان نقش موثري در كشور ايفا مي‌كنند.
حجت الاسلام آل هاشم همچنين با اشاره به انفجار دفتر رئيس جمهور و نخست وزيري توسط منافقين در دهه 60 خاطر نشان كرد: تبيين جنايات جلادان دهه 60 و جلادان داعش، امروز اهميت زيادي دارد؛ زيرا منافقين و داعشيان زير پرچم آمريكا هنوز هم دست از جنايت برنداشته‌اند.
وي با بيان اينكه بعد از انقلاب اسلامي ۱۷ هزار شهيد ترور در كشور داريم، گفت: عمده وظايف دولت در دوره جديد گشايش اقتصادي و ارتقاي فرهنگ ديني مردم است و اين امر بايد در دولت جديد مدنظر قرار گيرد.
امام جمعه تبريز اظهار كرد: به قول رهبر معظم انقلاب، مسئولان به گونه‌اي عمل نكنند كه جريان فرهنگي با مشكل روبه‌رو شود و بايد جوانان انقلابي و ارزش‌هاي ديني در كشور تقويت شود و نبايد جريان مقابل تقويت شود.
وي اضافه كرد: انتظار داريم دولت جديد به موضوعات فرهنگي عنايت ويژه اي داشته باشد و مقابله جدي با تهاجم فرهنگي، تلاش براي تامين مسكن جوانان و ازدواج آسان جوانان را مدنظر قرار داده و تلاش براي مقابله با قاچاق مواد و برخورد با سوداگران مرگ را برنامه اصلي خود قرار دهد.
امام جمعه تبريز همچنين با اشاره به فرا رسيدن عيد قربان و روز عرفه، از عموم مومنان خواست كه در مراسم دعاي عرفه با همت و نيت خالص شركت كنند و افزود: جمعه آينده نماز عيد قربان در تبريز برپا خواهد شد.
خبرنگار: نعمت مرادپور** انتشار: عزيزي راد
6132/518

سرخط اخبار استان‌ها