۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۵
کد خبر: 82641479
T T
۰ نفر
تلاش مشترك پاكستان و چين براي كمك به تحقق صلح در افغانستان

اسلام آباد - ايرنا - قائم مقام وزارت امور خارجه پاكستان به چين سفر كرده تاعلاوه بر انجام مذاكرات دوجانبه، با چيني ها درباره راه هاي صلح آميز تحقق امنيت و ثبات پايدار در افغانستان گفت و گو كند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از منابع رسمي پاكستان، خانم 'تهمينه جنجوعه' قائم مقام وزارت امور خارجه پاكستان كه حدود يك هفته پيش براي رايزني با مقامات افغان با هدف بهبود روابط كابل-اسلام آباد و كمك به روند صلح در آن كشور، به افغانستان سفر كرده بود، اين روزها در پكن به سر مي برد و در ملاقات هايي كه با مقامات چيني از جمله 'وانگ يي' وزير امور خارجه اين كشور داشته، دو طرف توافقاتي در خصوص ادامه تلاش مشترك براي صلح و ثبات پايدار در افغانستان داشته اند.
اين سفر، همزمان با اعلام راهبرد جديد آمريكا در قبال افغانستان انجام شده كه بخشي از آن، تقويت حضور نظامي آمريكا در افغانستان به عنوان يكي از سدهاي اصلي پيش روي روند صلح در اين كشور است.
در سفر جاري قائم مقام وزارت امور خارجه پاكستان به چين و در ملاقات هايي كه وي در پكن انجام داده، بر ضرورت ديداري سه جانبه ميان وزيران امور خارجه چين، پاكستان و افغانستان با هدف بررسي راه هاي كمك به صلح افغانستان تاكيد شده است.
درشرايطي كه كشورهاي منطقه به عنوان اصلي ترين ذي نفعان صلح و ثبات در افغانستان به دنبال يافتن راه حلي صلح آميز، از طريق گفت و گو ميان گروه هاي مختلف افغان و دولت اين كشور و تحت نظارت و رهبري خود افغان ها هستند، عناصر فرامنطقه اي همچنان بر ادامه مسير نظامي و افزايش حضور نيروهاي بيگانه در افغانستان تاكيد دارند.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري آمريكا كه به تازگي از راهبرد جديد كاخ سفيد در قبال افغانستان پرده برداشته، بخشي از اين راهبرد را افزايش نيروهاي نظامي كشورش در افغانستان اعلام كرده است.
آساق**1723 - انتشار دهنده: محمدرضا منافي

سرخط اخبار جهان