۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82640046
T T
۰ نفر

پيشتازي كتابفروشي هاي شهرستاني در تابستانه كتاب

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82640046
پيشتازي كتابفروشي هاي شهرستاني در تابستانه كتاب

تهران- ايرنا- طرح «تابستانه كتاب» كه با مشاركت 828 كتابفروشي از 31 استان آغاز به كار كرد، همچنان با استقبال علاقه مندان و خريداران كتاب همراه است و تاكنون در اين طرح كتابفروشي‌‌هاي شهرستاني در مقايسه با كتابفروشي‌هاي تهراني در حوزه فروش، پيشگام هستند.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از خانه كتاب، كتاب‌فروشي‌هاي پرديس كتاب (مشهد)، شهر كتاب رشت (رشت)، نمايشگاه و فروشگاه كتاب محام (اهواز)، رشد (اهواز)، شهر كتاب هفت حوض (تهران)، انتشارات جنگل (گيلان)، شهر كتاب مركزي (تهران)، شهر كتاب ساري (مازندران)،گوتنبرگ (تهران) و نشر ثالث (تهران) از بين 816 كتابفروشي فعال در طرح «تابستانه كتاب» در فهرست پرفروش ترين كتابفروشي هاي اين طرح قرار گرفتند.
بر اساس اين گزارش، با گذشت بيش از دو هفته از اجراي طرح «تابستانه كتاب» تعداد كتاب‌هاي فروش رفته در اين طرح از مرز 370 هزار نسخه گذشت است.
در بين 31 استان‌ شركت‌كننده در طرح تابستانه كتاب، استان تهران با 125 كتاب‌فروشي در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با 92كتاب‌فروشي و قم با 85 كتاب‌فروشي در رده‌هاي بعدي طرح «تابستانه كتاب» قرار گرفته‌اند.
همچنين خراسان‌ رضوي با 76،‌ فارس با 44، كرمان با 27، كردستان با 26، مازندران با 24، آذربايجان‌ شرقي با 24 كتابفروشي در اين طرح شركت كرده‌اند.
موسسه انتشاراتي قدياني، نشر افق، نشر چشمه، هوپا، ققنوس، نشر مركز، موسسه انتشاراتي نگاه، آموت، نيلوفر و نشر توسعه ايران در فهرست پرفروش ترين ناشران طرح تابستانه كتاب قرار گرفته اند.
طرح «تابستانه كتاب» با شعار «اين چنين دوست كتاب است از او دست مدار» از پانزدهم مردادماه آغاز شده و 566 كتابفروشي از مراكز استان‌ها و 248 كتابفروشي از شهرستان‌ها در اين طرح فعال هستند.
علاقه‌مندان و خريداران كتاب مي‌توانند با همراه داشتن كارت ملي تا سوم شهريور در مراكز استان‌ها و تا سيزدهم شهريور در شهرستان‌ها به كتابفروشي‌هاي عضو طرح مراجعه و از تخفيف 20 تا 25 درصدي خريد كتاب در اين طرح تا سقف يكصد هزار تومان استفاده كنند.
فراهنگ**1880** 1823 خبرنگار:پروين اروجي** انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ