۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۳
کد خبر: 82639328
T T
۰ نفر

امام جمعه تبريز: نقش مردم در مساجد برجسته شود

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۳
کد خبر: 82639328
امام جمعه تبريز: نقش مردم در مساجد برجسته شود

تبريز- ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز بر اهميت مردم محوري مساجد تاكيد كرد و گفت: در اين ارتباط بايد نقش مردم در مساجد برجسته تر و پررنگ تر شود.

حجت الاسلام والمسليمن محمدعلي آل هاشم دوشنبه شب در آيين بزرگداشت روز جهاني مسجد در حسينيه سپاه عاشورا، افزود: مساجد پايگاه و خاستگاه اصلي و محوري ارتباط با خدا و خلق خدا و رسيدگي به امور دنيوي و اخروي مردم است كه اين جايگاه بايد حفظ و تقويت شود.
وي اظهار كرد: بر اساس همين كاركرد مهم مسجد است كه پيامبر گرامي اسلام پس از ورود به مدينه نخستين كار خود را ساخت نخستين مسجد اسلام به نام قبا كرد.
آل هاشم با اشاره به اينكه بنيان نهادن و ساخت مسجد پاداش زيادي دارد و از باقيات صالحات است، ادامه داد: اگر كسي در مسجد حتي فقط چراغي روشن كند براي رونق مسجد تا خاموش شدن آن، ملائكه بر او سلام و درود مي فرستند.
وي به كاركردهاي متفاوت و مختلف مسجد اشاره كرد و با بيان اينكه مساجد پايگاه مبارزه با هجمه فرهنگي دشمنان هستند، گفت: در حال حاضر دشمن تلاش دارد با هجمه هاي گسترده خود جوانان را به اعتقادات و ارزش ها بي تفاوت كند كه براي ناكامي دشمنان بايد جوانان را جذب مساجد و آنها را براساس فرهنگ اسلامي تربيت و اعتقادات آنها را تقويت كرد.
آل هاشم افزود: امروز هيات امنا، انجمن ها و فرماندهان پايگاه هاي مقاومت بسيج بايد در مساجد مأمني براي جوانان ايجاد كنند و مبادا با برخي رفتارهاي غيرمنطقي، آنها را از مساجد دور سازند كه دشمن مترصد چنين فرصتي براي رسيدن به اهدافش است.
به گزارش ايرنا، جانشين فرمانده سپاه عاشورا نيز در اين مراسم، تنها راه مبارزه با دشمن را حفظ و تقويت نقش مردم محوري مساجد دانست و گفت: اگر مي خواهيم با دشمن مبارزه كنيم بايد مساجد را حفظ كنيم چرا كه مساجد بنا به فرموده امام خميني(ره) سنگر اسلام است.
سردار اصغر عباسقلي زاده افزود: دشمن از اسلام و رونق مساجد بسيار نگران است چرا كه مي داند در مساجد افرادي همچون شهيد حججي ها تربيت مي شوند كه اين رويه براي اهداف شوم استكبار جهاني غيرقابل قبول و نگران كننده است.
وي اظهار كرد: اگر مردم ايران در 38 سال قبل انقلاب كردند و در برابر طاغوت ايستادند به واسطه روحانيت بود كه ريشه در مسجد دارند و با منابر خود انقلابيون را تربيت كردند.
عباسقلي زاده ادامه داد: پس از انقلاب نيز جوانان با حضور در مساجد و آموزش و تربيت در جلسات اعتقادي در برابر دشمن بعثي ايستادند و مبارزه كردند چون ريشه مبارزه با ظلم در قرآن است و امروز نيز بر همين اساس از حرم اهل بيت (ع) دفاع مي كنيم.
وي از مسئولان و فرماندهان حوزه ها و پايگاه هاي مقاومت بسيج مساجد خواست تا همه برنامه هاي بسيج را در مساجد و بر محور مسجد اجرا كنند تا بتوان با هجمه گسترده دشمنان مقابله كرد.
به گزارش ايرنا، در اين مراسم از برترين هاي مساجد و فرماندهان پايگاه هاي مقاومت آذربايجان شرقي تجليل به عمل آمد.
21 اوت هر سال ميلادي برابر با 30 مرداد روز جهاني مساجد نامگذاري شده كه در سال 1348 در چنين روزي مسجدالاقصي كه قبله اول مسلمين جهان است توسط صهيونيست ها به آتش كشيده شد.
خبرنگار: سيديحيي مرتضائي** انتشار: رستگار
3038/6183

سرخط اخبار استان‌ها