۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۵۳
کد خبر: 82637463
T T
۰ نفر
'سارینا' دیگر با لالایی های مادرش آرام نمی گیرد!

كرمانشاه- ایرنا- مادر كانون محبت و دلسوزی است و مامن و پناهگاه فرزندان، اینك مادر به آن درجه از قساوت و بی رحمی می رسد كه نه تنها ویژگی های خوب خود را زیرپا می گذارد بلكه فرزند دلبندش را تا حد مرگ كتك می زند به راستی غیر از افیون چه چیزی می تواند مهر را از قلب مادر برون كند و كینه و خشونت را به جای آن بكارد!.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ اعتیاد همچنان قربانی می گیرد از خودآزاری به دیگر آزاری رسیده و امروز كودكان مظلوم و بی دفاع قربانی آثار مخرب و ویرانگر اعتیاد شده اند و تن نحیف فرشته های كوچك سرزمینمان در میان موجی از خشونت، عصبانیت و هیجان های كاذب والدین و دیگر قربانیان افیون رنجور و بیمار می شود.
سارینا دختر هشت ساله كرمانشاهی اولین و آخرین قربانی افیون نیست و از این دست جنایات در حق كودكان بی دفاع در این كشور به زیاد اتفاق افتاده است اما باید پیشگیری كنیم و نگذاریم كودكانی كه حق زندگی دارند از ابتدای ترین حق خود نیز محروم باشند و بلكه مورد شكنجه و آزار و اذیت قرار دهند.
مادری مبتلا به اعتیاد دختر هشت ساله خود را مورد اذیت و آزار جسمی قرار می دهد، انتشار این خبر در رسانه های كرمانشاه، همه را در بهت و حیرت فرو برد.
مورد كودك آزاری به اطلاع كلانتری 13 فردوسی كرمانشاه می رسد و ماموران سارینای هشت ساله را به بیمارستان منتقل می كنند و تن صدمه دیده این فرشته كوچك اكنون بر روی تخت بیمارستان در حال مداواست اما خدا می داند روح و روان این دختر بچه چقدر آسیب دیده و چه كسی جوابگوی ظلم بر این كودك بی دفاع است.
شدت ضربات وارد شده به این كودك آنچنان شدید بوده كه هر 2 زانوی كودك، لگن سمت راست، انگشتان دست راست، گوش سمت راست و پاشنه پای راست او صدمه دیده و اكنون در یكی از بیمارستان های كرمانشاه بستری است.
مادر سارینا نیز خود قربانی است، قربانی افیون این ماده خانمانسوز بی رحمی كه حس مادری را از او زدوده و به جای آن بذر خشونت، كینه و بی رحمی را در درونش كاشته است، مادری كه از خود بی خود می شود و كودكش را آزار می دهد و اینك مادر و دختر هر 2 قربانی آسیب های اجتماعی هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند.
كودك آزاری طبق تعریف ماده ۲ قانون حمایت از اطفال و نوجوانان مصوب1381هر نوع اذیت و آزار كودكان و نوجوانان كه منجر به صدمه جسمی و روحی و روانی گردد و سلامت جسم و روان را به مخاطره افكند، می باشد.
'حبیب‌الله مسعودی فرید' معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور اعلام كرد كه در سال 95 حدود ۱۲ هزار مورد كودك آزاری به اورژانس اجتماعی در سطح كشور اطلاع داده شده است كه به گفته مدیركل بهزیستی استان كرمانشاه این رقم در نیمه اول سال 95 در استان 217 مورد بوده است اما آمار جدیدی از موارد كودك آزاری در استان در دست نیست.
همچنین آمار دقیقی از میزان مبتلایان به اعتیاد در استان كرمانشاه وجود ندارد اما به گفته مسئولان حدود 60 هزار نفر در استان مبتلا به این مواد خانمانسوز هستند كه بر بسیاری از آسیب های اجتماعی دیگر از جمله طلاق، سرقت، خشونت و سایر ناهنجاریهای اجتماعی تاثیر مستقیم گذاشته است.

**دستگیری مادر سارینا، متهم اصلی كودك آزاری
به دنبال انتشار خبر كودك آزاری در رسانه های كرمانشاه، دادستان عمومی و انقلاب كرمانشاه با تایید ضرب و جرح عمدی یك دختربچه 10 ساله و بستری شدن آن در بیمارستان گفت: متهم اصلی وقوع این جرم مادر كودك است كه حین فرار دستگیر شد.
محمدحسین صادقی افزود: حسب گزارش روز شنبه 28 مرداد كلانتری 13 فردوسی كرمانشاه در خصوص یك فقره مصدومیت و بستری شدن دختر بچه‌ای 10ساله با هویت مشخص در بخش اورژانس بیمارستان موضوع در دستور كار قرار گرفت.
وی عنوان كرد: براساس این گزارش صدمات وارد شده به این كودك شامل آثار جراحت در هر 2 زانوی كودك، لگن سمت راست، انگشتان دست راست، گوش سمت راست و پاشنه پای راست بوده است.
دادستان عمومی و انقلاب كرمانشاه در ادامه گفت: ظاهرا دایی كودك وی را به بیمارستان منتقل كرده، اما اطلاعات بیشتری در خصوص علت وضعیت جسمی مصدوم اعلام نمی‌كند.
صادقی اظهار كرد: با مشكوك شدن كادر درمانی به جرم تجاوز جنسی، دستورات لازم برای حضور پزشكی قانونی صادر می‌شود لیكن شواهدی به نفع تحقق تجاوز جنسی به دست نمی‌آید.
وی ادامه داد: بررسی‌ها حكایت از آن دارد كه مادر مصدوم وی را مورد ضرب و جرح قرار داده است كه به علت پایین آمدن سطح هوشیاری، مصدوم قادر به تكلم نیست، همچنین آثار جراحت در نقاط مختلف بدن كودك مشاهده شده است.
این مقام قضایی تصریح كرد: با حضور مأموران در محل زندگی كودك به منظور دستگیری مادر مصدوم، برادر متهم كه به علت عقب ماندگی ذهنی به صورت كامل قادر به تكلم نبوده با اشاره بیان می‌كند كه مادر كودك او را مورد كتك كاری قرار داده است.
وی اضافه كرد: در هنگام خروج مأموران از منزل كودك با مادر او كه متهم اصلی پرونده است مواجه می‌شوند كه متهم مبادرت به فرار می‌كند؛ اما ماموران موفق به دستگیری وی می‌شوند.
صادقی توضیح داد: در این رابطه تعدادی از همسایگان با مراجعه به مأموران اظهار می‌كنند كه متهم سابقه كتك كاری قبلی نسبت به فرزندانش را داشته است.
این مقام مسئول اظهار كرد: بررسی سوابق متهم حكایت از آن دارد كه نامبرده به اتهاماتی چون سرقت و ... تحت تعقیب قرار گرفته و سابقاً نیز از همسرش طلاق گرفته است.
دادستان كرمانشاه گفت: متهم در تحقیقات اولیه اظهار كرده است كه چون ما با همسایه‌ها اختلاف داریم حرف‌های آنها از سر دشمنی زده شده است.
وی ادامه داد: با تفهیم اتهام كودك آزاری و مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی بدنی و با صدور قرار تأمین مناسب، متهم به زندان معرفی و دستورات لازم برای معرفی مصدوم به پزشكی قانونی و بررسی وضعیت روحی و روانی متهم صادر شده است.
صادقی گفت: گزارش‌های واصله حكایت از اعتیاد متهم به مصرف موارد روان گردان و شیشه دارد.
دادستان عمومی و انقلاب مركز كرمانشاه همچنین گفت: وضعیت جسمانی مصدوم رو به بهبود است لكن كماكان قادر به تكلم نمی‌باشد، البته اقدام های اولیه برای سپردن امر سرپرستی مصدوم به سازمان بهزیستی انجام شده است.

**'سارینا' بعد از ترخیص تحویل بهزیستی می‌شود
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان كرمانشاه نیز با اشاره به ضرب و جرح دختر هشت ساله توسط مادر معتادش، گفت: این كودك هم اكنون در بیمارستان است و به محض ترخیص تحویل بهزیستی می‌شود.
مرتضی كوهی با اشاره به گزارش یك مورد كودك آزاری در كرمانشاه، افزود: در تماس همكاران بیمارستان یك مورد كودك آزاری به اورژانس اجتماعی 123 گزارش شد كه در این مورد متاسفانه دختربچه حدود هشت ساله ای به نام 'سارینا' كه از طرف مادر معتادش مورد كودك آزاری قرار گرفته بود، بر اثر شدت جراحات وارده به بیمارستان منتقل شده بود.
كوهی با بیان اینكه آسیب دیدگی‌های این كودك بالاست، گفت: متاسفانه آثار كبودی و جراحت روی بدن این كودك به وضوح قابل مشاهده است و طبق آخرین اطلاعی كه داریم، هم اكنون سارینا بیهوش است.
این مسئول با اشاره به اینكه پیگیری وضعیت این كودك از طریق مراجع قضایی و انتظامی انجام می‌شود، گفت: در وهله اول امیدواریم سارینای كوچك بدون آسیب جدی بهبود یافته و هرچه سریعتر از بیمارستان ترخیص شود.
وی افزود: با توجه به اینكه كودك آزاری بسیار مشهود است، سارینا به محض ترخیص تحویل بهزیستی خواهد شد و در صورت سلب حضانت از مادر توسط مراجع قضایی، این كودك تحت حمایت بهزیستی قرار خواهد گرفت.
كوهی گفت: چنانچه بررسی شود كه در صورت بهبود مادر امكان بازگشت این كودك وجود دارد، مداخلات مددكاری انجام شده و تا زمانی كه بستر آسیب رفع نشده باشد كودك نزد بهزیستی خواهد ماند.
معاون امور اجتماعی اداره كل بهزیستی استان كرمانشاه در ادامه با بیان اینكه همه افراد می‌توانند موارد كودك آزاری را به اورژانس 123 گزارش دهند، گفت: خوشبختانه حساسیت جامعه در این زمینه بالا رفته است.
وی با بیان اینكه عمده موارد كودك آزاری به دلیل اعتیاد والدین است، گفت: متاسفانه اعتیاد والدین بیش از همه به كودكان آسیب می‌زند و در كنار بحث افت تحصیلی و آسیب‌های روحی و روانی، زمینه آسیب های جسمی كودك را نیز مهیا می‌كند.
تلاش های خبرنگار ایرنا برای گفتگو با پزشك معالج و كادر درمانی بیمارستانی كه سارینا در آن بستری است بی نتیجه ماند اما امیدواریم این كودك بی دفاع و مظلوم هرچه زودتر سلامتی روحی و جسمی خود را به دست آورد و به تحصیل و تفریح بپردازد.
این اولین و آخرین مورد از كودك آزاری نیست كه اتفاق می افتد و دستگاه های متولی امور اجتماعی و فرهنگی باید از وقوع چنین جنایاتی جلوگیری كنند و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم قوانین سختی برای برخورد با عوامل كودك آزاری تصویب كنند تا دیگر شاهد وقوع این موارد دلخراش نباشیم.
مردم جامعه ما هم نباید نسبت به مواردی از جمله كودك آزاری بی تفاوت باشند و آن را به اطلاع اورژانس اجتماعی بهزیستی استان با شماره 123 اطلاع دهند و از این طریق بیشتر از كودكانمان حمایت كنیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
۰ نفر