۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۰۱
کد خبر: 82635799
T T
۰ نفر
صالحی‌امیری:‌حضور سیدعباس صالحی در وزارت ارشاد منشاء خدمات خواهد بود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی را فردی با علم و علاقه مند به حوزه فرهنگ و هنر دانست و گفت: بی شك حضور وی در این وزارتخانه می تواند منشاء خیر و بركات و خدمات فراوانی برای كشور و حوزه فرهنگ باشد.

سیدرضا صالحی امیری روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگی ایرنا با تشریح ویژگی های شخصیتی سیدعباس صالحی وزیر پیشنهادی رئیس جمهوری برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم افزود: او با اشراف بر امور فرهنگ و هنر و زیرمجموعه های این وزارتخانه، با همكاری، همدلی، همیاری و همراهی معاونان، رئیسان سازمانها، مسئولان مراكز مختلف و خصوصا كاركنان شریف و تلاشگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند كشتی فرهنگ و هنر را به سرمنزل مقصود برساند.
وی صالحی را فردی با اخلاق، با فضیلت و متدین توصیف كرد و ادامه داد: به طور قطع با روحیه ای كه در وی سراغ دارم و علاقه او به حوزه های فرهنگ و هنر، به مانند دیگر مسئولیت های گذشته كه داشته است حتما در این امور هم موفق و سربلند خواهد بود.
صالحی امیری همچنین به برنامه های وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره كرد و گفت: این برنامه ها برآمده از سیاستهای دكتر روحانی است و به طور قطع وی نیز ادامه دهنده سیاست ها و اولویت های این دولت با عزم و اراده جدی خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم، سابقه درخشان سیدعباس صالحی در معاونت امور فرهنگی این وزارتخانه را یادآور شد و اظهار داشت: كارنامه درخشان چند ساله وی در این معاونت و بخصوص برگزاری چندین دوره نمایشگاه بین المللی كتاب تهران، نشانگر عزم و اراده جدی او به مسئولیت های محوله و نتایج مطلوب و تاثیر گذار آن در جامعه و میان افكار عمومی است.
وی به تعامل خوب و سازنده سیدعباس صالحی با كاركنان و مسئولان وزارت ارشاد و مراكز تابعه اشاره كرد و گفت: بعد از رای اعتماد نمایندگان مجلس به صالحی، همگان باید دست در دست هم به مانند گذشته او را در ادامه مسیر در عرصه های مختلف فرهنگ و هنر كمك و همیاری كنند.
صالحی امیری به تعامل خوب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مجلس شورای اسلامی به ویژه كمیسیون فرهنگی و اعضای محترم آن اشاره و ابراز امیدواری كرد كه نمایندگان مجلس با رای قاطع و بالای خود همچون گذشته، دولت دوازهم را نیز در ادامه مسیر برای اعتلای فرهنگ این مرز و بوم یاری و كمك كنند.
به گزارش ایرنا، دكتر حسن روحانی رئیس جمهوری 17 مردادماه در نامه ای، فهرست اعضای كابینه دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم كرد كه در این فهرست، سیدعباس صالحی به عنوان گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است.
جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی كابینه دوازدهم، از سه شنبه گذشته، 24 مردادماه در مجلس شورای اسلامی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
فراهنگ ** 1355 **1055
خبرنگار: علی اكبر قزوینیان * انتشار: زینب كارگر
۰ نفر