۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۶
کد خبر: 82634094
T T
۰ نفر
سمن ها ظرفيت ارزشمندي براي فعاليت درحوزه پيشگيري ودرمان معتادان هستند

بجنورد- ايرنا- معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان شمالي گفت: سمن ها ظرفيت ارزشمندي براي فعاليت در حوزه پيشگيري و كاهش آسيب و درمان معتادان هستند.

به گزارش ايرنا محمدتقي ايراني روز چهارشنبه در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر اين استان از فعاليت ۵۳ سمن در حوزه پيشگيري، كاهش آسيب و درمان معتادان در خراسان شمالي خبر داد و گفت: از مجموع اين تعداد 33 مركز در حوزه فرهنگي و پيشگيري و 17 موسسه در حوزه درمان و كاهش آسيب فعاليت دارند.
وي افزود: سمن ها مي توانند در زمينه هاي مختلف اجتماعي، اقتصادي و ساير حوزه ها فعاليت داشته باشند و حتي در برخي از بخش ها مي توانند جلوتر از دولت حركت كنند.
وي اظهار اميدواري كرد تا هر شهروند عضو يكي از سمن ها شود و افزود: هر شهروند بايد بتواند فعاليت اجتماعي خود را در بستر سمن ها انجام دهد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان شمالي بر اشتغال بهبود يافته هاي در حوزه اعتياد تاكيد كرد و افزود: بايد خانواده ها نيز بهبود يافته ها را حمايت كنند تا به شرايط نامناسب خود بر نگردند.
وي با بيان اينكه بحث اشتغال معتادان بهبود يافته در دستور كار است افزود: با شوراهاي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر طرح هايي در راستاي اشتغال هماهنگ شده است.
وي مبارزه با مواد مخدر را عزم ملي دانست و اظهار كرد: همه در اين راستا بايد كمك كنند و همچنين از قهرماناني كه جايگاهي نيز دارند به عنوان سفيران سلامت در حوزه مبارزه با مواد مخدر استفاده مي شود و از تمامي ظرفيت هاي اجتماعي و فرهنگي براي اين امر بايد بكارگيري شود.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري خراسان شمالي گفت: مبارزه با مواد مخدر نبايد تنها بر عهده دولت باشد بلكه بايد تمامي دستگاه ها، نهادها، تشكل ها، سمن ها و خانواده ها كمك كنند و اين امر دغدغه همگان باشد.
خراسان شمالي 863 هزار نفر جمعيت دارد.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعي ** انتشار دهنده: سيدحسين قدسي

سرخط اخبار استان‌ها