۲۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۰۱
کد خبر: 82633980
T T
۰ نفر
آغاز به كار كلینیك های سیار دندان پزشكی در مناطق محروم خرمشهر

خرمشهر – ایرنا – فعالیت كلینیك های سیار دندان پزشكی خدمات رسانی به مناطق كم برخوردار و محروم شهر و روستاهای خرمشهر چهارشنبه در مركز خدمات درمانی امام حسین (ع) منطقه سرحانیه خرمشهرآغاز شد.

به گزارش ایرنا معاون بهداشتی دانشكده علوم پزشكی آبادان در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگاران گفت: كودكان زیر 14 سال و مادران بادار و شیرده در اولویت اجرای طرح سلامت دهان و دندان مراكز شهری و روستایی قرار دارند.
شهرام ترحمی با بیان اینكه یك سوم جمعیت طرح سلامت دهان و دندان زیر پوشش دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمان آبادان قرار دارند، گفت: 231 هزار نفر زیر پوشش این طرح قرار دارند و خدمات به این گروه كاملا رایگان است.
وی اظهار كرد: اجرای طرح سلامت دهان و دندان در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان انجام می شود.
ترحمی گفت:شروع برنامه از شهرستان خرمشهر است و تا سه ماه خدمات معاینه، آموزش و بهداشت، فلوراید درمانی ، فیشور سیلانت، پركردن دندان، پالپوتومی، جرم گیری و كشیدن دندان برای گروه هدف در این شهرستان انجام می شود.
وی با بیان اینكه شهرستان شادگان در اولویت بعدی قرار دارد، گفت: 10 مركز برای اجرای طرح سلامت دهان و دندان در سه شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان در نظر گرفته شد.
معاون بهداشتی دانشكده علوم پزشكی آبادان شمار افراد دریافت كننده فلوراید درمانی ویژه دانش آموزان زیرپوشش این دانشكده را پنج هزار و 100 نفر عنوان كرد.
7100/3015 /6002
خبرنگار: كمیله حجازی ** تنظیم: عدنان جواهری ** انتشار:كبری آقازری

سرخط اخبار استان‌ها