۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۸
کد خبر: 82628540
T T
۰ نفر
حضور 100 عنوان كتاب‌ كانون پرورش فكري به پكن

تهران - ايرنا - انتشارات كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با ارائه و معرفي 100 عنوان از آثار خود در نمايشگاه كتاب پكن شركت مي‌كند.

به گزارش روز شنبه گروه فرهنگي ايرنا از كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، بيست و چهارمين دوره نمايشگاه كتاب پكن از ۱ تا ۵ شهريور ماه در حالي برگزار مي‌شود كه «ايران» ميهمان ويژه‌ اين رويداد مهم فرهنگي است.
بر اين اساس، كانون در كنار 12 ناشر و سه آژانس ادبي حضور خواهد يافت تا آثار فاخر ادبيات و تصويرگري ايران در حوزه كودك و نوجوان را به نمايش بگذارد.
شعار اين نمايشگاه «ايران، روياي رنگين جاده ابريشم» است و فضايي 8 متري به انتشارات كانون اختصاص يافته است.
كانون در اين نمايشگاه با تنظيم قرار ملاقات‌هاي از پيش تعيين شده قصد دارد از اين فرصت گرانبها براي معرفي نشر ايران و كتاب كودك به ناشران چيني استفاده كافي را ببرد.
در همين اين راستا، كاتالوگ كتاب‌هاي جديد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در سال 2017 به زبان انگليسي در حال آماده‌سازي است.
نمايشگاه كتاب پكن بزرگ‌ترين نمايشگاه كتاب در آسياست و در واقع دروازه‌اي براي ورود به بازار نشر چين است.
بر اساس اين خبر، در نمايشگاه سال گذشته بيش از ۲۴۰۰ ناشر حضور داشته‌اند و حدود ۳۰۰هزار نفر از غرفه‌هاي متعدد آن بازديد كرده‌اند.
محور عمده برنامه‌ها و فعاليت‌هاي اين نمايشگاه در حوزه نمايش و عرضه كتاب (چاپي و الكترونيكي)، مبادلات حق نشر و ترجمه و برگزاري رويدادهاي فرهنگي مرتبط با كتاب و نشر است.

** سامانه اسناد و كتابخانه ديجيتال كتابخانه ملي در دسترس عموم قرار گرفت
به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، سامانه اسناد و كتابخانه ديجيتال از روز پنجشنبه 19 مرداد براي عموم در دسترس قرار گرفت، اين سامانه كه چندي پيش به دلايل فني از دسترس عموم خارج شده بود، شامل همه نسخ خطي موجود در كتابخانه ( 35 هزار و 204 نسخه)، بيش از 46 هزار قطعه عكس، بيش از يك هزار و 600نسخه كتاب چاپ سنگي، بيش از 7 هزار اعلاميه، بيش از يك هزار و 800 عنوان كتاب چاپي، بيش از 7هزار عنوان روزنامه و نزديك به 500 سند است.
همچنين سامانه پايان‌نامه هاي دانشگاهي شامل 207 هزار پايان‌نامه نيز از روز جمعه در دسترس است.
بنابراين گزارش، يكسان سازي اين دو سامانه اولويت بعدي سازمان خواهد بود به زودي انجام مي شود.

** آموزش فلسفه براي نوجوانان در انتشارات مدرسه
به گزارش ايرنا از انتشارات مدرسه، انتشارات مدرسه با هدف ترويج تفكر فلسفي و آموزش روش‌هاي بهره‌گيري از انديشه فلسفي مجموعه «آموزش فلسفه براي نوجوانان» را در دست توليد دارد.
كارگروه تخصصي تفكر و پژوهش اين موسسه مدتي پيش طرح توليد مجموعه «آموزش فلسفه براي نوجوانان» را به تصويب رسانده، اين مجموعه در قالب پنج جلد كتاب ارايه خواهد شد و در چهار جلد نخست آن حوزه‌هاي چهارگانه اصلي فلسفه يعني اخلاق، معرفت‌شناسي، متافيزيك و منطق مطرح شده و در جلد پنجم مسائل دنياي معاصر مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
ساختار اين مجموعه به گونه‌اي است كه ابتدا يك داستان، خبر و يا حتي يك عكس در معرض توجه خواننده قرار مي‌گيرد و سپس با بحث كردن در مورد آن سوالاتي مطرح مي‌شود كه خواننده را به حوزه انديشه فلسفي وارد مي‌كند.
تاليف اين مجموعه را مرتضي كربلايي‌لو عهده‌دار شده كه تاكنون كار تاليف جلد اول مجموعه را به پايان رسانده است.
كربلايي‌لو بيشتر به داستان‌نويسي شهرت دارد و تا كنون آثاري را در حوزه ادبيات داستاني براي بزرگسالان و نوجوانان منتشر كرده است.
فراهنگ ** 1880 ** خبرنگار: پروين اروجي * انتشار: اميد غياثوند
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ