۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۲۶
کد خبر: 82628011
T T
۰ نفر
مراسم تحليف رئيس جمهوري نشان از درخشش ايران درعرصه بين الملل داشت

بندرماهشهر-ايرنا-امام جمعه بندرماهشهر گفت: مراسم تحليف رئيس جمهوري با حضور تعداد زيادي مهمانان خارجي ثابت كرد ايران فراتر از يك كشور معمولي توانسته در عرصه بين الملل بدرخشد و اين مايه مباهات نظام مقدس جمهوري اسلامي است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام عبدالحسين غبيشاوي در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه ماهشهر در مصلاي امام خميني (ره) اين شهر با اشاره به برگزاري مراسم تنفيذ و تحليف رئيس جمهوري در هفته گذشته اظهار كرد: طبق قانون اساسي جمهوري اسلامي حكم رياست جمهوري با وجود اينكه منتخب مردم است، تا زماني كه به تأييد ولي امر مسلمين نرسد فاقد اعتبار است كه در مراسم تنفيذ به تأييد مقام معظم رهبري رسيد و ايشان توصيه ها و مطالباتي به دولت آينده داشتند.
وي افزود: يكي از مطالبات مورد تأكيد هميشگي مقام معظم رهبري از مسئولان حل مشكلات معيشتي مردم و استفاده بهتر از ظرفيت هاي كشور است كه اين مورد يكي از محورهاي شعار تبليغاتي كانديداهاي رياست جمهوري نيز بود.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با بيان اينكه هزينه تسليم شدن در برابر دشمنان بسيار بيشتر از مقاومت در برابر آنهاست گفت: رئيس جمهوري و اعضاي كابينه هيچگاه نبايد از خباثت ها و نقشه هاي دشمنان غفلت كنند چراكه تسليم شدن در برابر تهديدات دشمنان هزينه اي بسيار بيشتر از مقاومت در برابر آنان را به دنبال دارد.
حجت الاسلام غيشاوي ادامه داد: در طول تاريخ كشورهايي كه در برابر تهديدات استكبار تسليم شدند، دچار خسران شده و بدون هيچ اراده اي سياست هايي كه آمريكا و صهيونيست ها براي آنها طراحي كرده را اجرا مي كنند، اين كشورها به خصوص كشورهاي حاشيه خليج فارس در واقع دچار فتنه هايي از سوي آمريكا و صهيونيست ها شدند كه قادر به خارج شدن از آن نيستند.
وي گفت: بنابراين طبق توصيه هاي مقام معظم رهبري بايد از انسجام و وحدت داخلي بهره برد و براي پيشرفت و تعالي كشور اين فرصت ها را غنيمت بشماريم.
وي مراسم تحليف رياست جمهوري و حضور مهمانان خارجي را بي سابقه عنوان كرد و گفت: دعوت از ميهمانان خارجي از جمله روساي جمهور، روساي مجلس و نخست وزير سياست خوبي بود چراكه در جواب آمريكا كه هميشه وانمود مي كرد ايران كشوري منزوي است ثابت كرد ايران فراتر از يك كشور معمولي توانسته در عرصه بين الملل بدرخشد.
خطيب جمعه بندرماهشهر در ادامه به انتقاد از حواشي مراسم تحليف رياست جمهوري پرداخت وخاطرنشان كرد: متأسفانه در مراسم تحليف رياست جمهوري ما شاهد حواشي تلخي از سوي برخي از نمايندگان مجلس بوديم كه به هيچ وجه در شأن يك مسلمان و يك شخصيت سياسي همچون نماينده مجلس كه نماينده تمام ملت ايران است نبود.
وي در ادامه گفت: اعضاي كابينه پيشنهادي به مجلس شوراي اسلامي معرفي شدند كه اميدواريم مجلس شوراي اسلامي با دقت و كنكاش خوبي اظهار نظر كنند.
وي افزود: با توجه به اهميت موقعيت جغرافيايي و منابع اقتصادي در خوزستان انتظار مي رفت حداقل 3 نفر از خوزستان از اعضاي كابينه دولت باشند.
امام جمعه بندرماهشهر در ادامه با اشاره به روز صنايع كوچك و بيان اهميت اين صنايع در اقتصاد كشور كشور گفت: در هر مكاني كه صنايع كوچك فراگير بوده اقتصاد آن منطقه آسيب ناپذير بوده است بنابراين تنها راه نجات اقتصاد كشور و توسعه اشتغال رونق اقتصاد صنايع كوچك است.
حجت الاسلام غبيشاوي در ادامه با تأكيد بر لزوم كاهش حواشي مراسم حج امسال متذكر شد: همه بايد آگاه باشيم و حواشي موجود در مراسم امسال حج را كاهش دهيم و اجازه ندهيم بها و ارزش حج پايين بيايد و حجاج نيز بعد از عزيمت به تذكرات مسوولان همراه توجه كنند و وقت خود را تنها به عبادت اختصاص دهند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: رفتارهاي ناشايست در هنگام بدرقه حجاج كه به مانند مراسم عروسي است و همچنين رسم غلط تيراندازي به هيچ وجه با روح حج سنخيت ندارد و يا تدارك وليمه هاي مفصل در قبل از عزميت، روز قربان و بعد از برگشت حجاج به هيچ وجه در چارچوب دستورات اسلام نيست.
9858/6064
خبرنگار: آمنه محتشمي** انتشار دهنده: محسن بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها