۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۴۹
کد خبر: 82627459
T T
۰ نفر
ادعاي موش گزيدگي نوزاد در بيمارستان امام اهواز و رد آن توسط رييس بيمارستان

اهواز – ايرنا – طي دو روز گذشته ادعاهائي در فضاي مجازي مبني بر موش گزيدگي يك نوزاد اهوازي در بيمارستان امام خميني (ره) اهواز منتشر اما رئيس بيمارستان اين ادعا را رد و توضيحاتي ارائه داد.

دكتر كامبيز معصومي پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد:پرستاران بخش زنان بيمارستان صبح روز 16 مرداد به دنبال صداي گريه نوزاد و سر و صداي مادر به اتاق نوزاد تازه تولد شده مراجعه كرده و با صحنه خراشيدگي در سمت چپ صورت نوزاد مواجه شدند.
وي افزود: مادر نيز ادعا كرده زماني كه صداي گريه بچه را شنيدم با روشن كردن چراغ، خراش هايي را در صورتش مشاهده كردم اما اثري از جانوري نبود.
معصومي ادامه داد: زخم هاي نوزاد توسط پرستاران ضد عفوني و با 2 بخيه مورد مداوا قرار گرفت.
رئيس بيمارستان امام خميني (ره) اهواز گفت: بعداز اطلاع يافتن از اين حادثه در همان روز از نوزاد عيادت كرديم و بار ديگر از مادر و مادربزرگ نوزاد در خصوص مشاهده كردن موش سوال كرديم كه آنها ادعا كردند چيزي نديده اند.
وي اظهار كرد: روز بعد مشاوره عفوني نيز بر روي نوزاد انجام كه احتمال گزيدگي بعيد اعلام شد.
معصومي بيان كرد: مسئولان بيمارستان روش درمان را با احتمال گزيدگي توسط موش دنبال كردند و اقدامات لازم از جمله زدن واكسن و ضدعفوني را انجام دادند.
رئيس بيمارستان امام خميني (ره) اهواز گفت: نوزاد 24 ساعت بعد مرخص شد اما همچنان تحت كنترل است و وضعيت مطلوبي دارد.
وي ادامه داد: بخش زنان بيمارستان امام خميني 50 تخت مصوب با قابليت پذيرش 80 بيمار حتي از از استان هاي مجاور را دارد كه ممكن است روند خدمات رساني را تحت تاثير قرار دهد.
معصومي اظهار كرد: اكنون در حال انجام كنترل ها و نظارت هاي لازم هستيم و باهمكاري واحدهاي بهداشت محيط، اقدامات بهداشتي را بهبود مي دهيم.
بيمارستان امام خميني (ره) اهواز داراي 850 تخت فعال و يك هزار و 800 نفر نيرو ، 27 بخش بستري و 50 بخش تخصصي و فوق تخصصي است.
3004/6064
خبرنگار: خاطره غفاري** انتشار دهنده: محسن بهاروند

سرخط اخبار استان‌ها