۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۲۰
کد خبر: 82626390
T T
۰ نفر
نگاهی به زندگی لعیا جنیدی، از كرسی استادی دانشگاه تا معاونت حقوقی رییس جمهوری

تهران - ایرنا - رییس جمهوری امروز، طی حكمی لعیا جنیدی را به عنوان معاون حقوقی ریاست جمهوری منصوب كرد. جنیدی حقوقدانی است كه بیش از آنكه سیاستمداران او را بشناسند، فعالیت او در بخش حقوق خصوصی در كانون وكلا و در بخش حقوق بین الملل در مباحث آكادمیك مطرح و شناخته شده است.

لعیا جنیدی یكی از سه زنی است كه امروز - چهارشنبه - با حكم دكتر حسن روحانی رسما در بالاترین سطوح مدیریتی كشور قرار گرفت.
دكتر لعیا جنیدی عضو كانون وكلا و قضات و دانش آموخته مقاطع كارشناسی ، كارشناسی ارشد و دكترای تخصصی از دانشگاه تهران است.
او كه ابتدا در حقوق قضایی تحصیل كرده بود پس از اخذ دوره كارشناسی در سال 68، كارشناسی ارشد و دكترای خود را با احراز رتبه اول حقوق خصوصیی از دانشگاه تهران به پایان برد.
جنیدی در پیشینه تحصیلی و علمی خود عناوین پژوهشگر برگزیده از میان دانشجویان دوره دكتری دانشگاه تهران به سال 1379 ، تحصیل گواهی موسسه آموزش و پژوهش سازمان ملل در زمینه حقوق بین الملل هلند به سال 1381 و تحصیل بورس علمی تحقیقاتی دانشكده حقوق دانشگاه هاروارد جهت مطالعه تطبیقی قرارداد داوری در نظامهای حقوقی
عرفی (كامن لا)،حقوق رومی – ژرمنی و حقوق اسلامی را به سال 1381 - 1382 دارد.
وی همچنین در كارنامه كاری - علمی خود عناوینی چون دانشیار دانشكده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران از سال 1379 تا كنون، وكیل پایه یك دادگستری و عضو كانون وكلای دادگستری مركز از سال 1378 را دارد.
در كارنامه حقوقی - ملی جنیدی، داوری در دعاوی تجاری داخلی و بین المللی، مشاور حقوقی در پروژه های نفتی، گازی، پتروشیمی، نیروگاهی، تامین مالی و امور بانكی، پیمانكاری، بیع بین المللی و...، وكالت در دعاوی تجاری و بین المللی در مراجع قضایی و شبه قضایی، عضو انجمن ایرانی مطالعات زنان از سال 1385، عضو كمیسیون روابط بین الملل كانون وكلای دادگستری مركز، مدیر كل اداره تدوین لوایح و تنقیح قوانین و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری، دبیر كمیسیون تخصصی حقوقی و قضایی عتف به چشم می خورد.
این چهره مطرح حقوق خصوصی و بین الملل كتاب های مختلفی را نیز تدوین كرده كه از جمله آنها می توان به كتاب آزادی اندیشه و بیان با همكاری دكتر ناصر كاتوزیان اشاره كرد.
از دیگر آثار علمی و پژوهشی جنیدی می توان به - قانون حاكم در داوریهای تجاری بین المللی ، نقد و بررسی تطبیقی قانون داوری تجاری بین المللی ایران ، اجرای آرای داوری بازرگانی خارجی ، اشاره كرد.
به نظر می رسد انتصاب خانم لعیا جنیدی به عنوان معاون حقوقی رییس جمهوری ، نگاهی نوین و تخصصی تر را در این حوزه بگشاید.
خبرنگار: مریم برزآبادی ** 1418
۰ نفر