رئيس دادگستري خراسان شمالي مهلت 1ماهه براي حل مشكل جاده بجنورد-گلستان داد

بجنورد- ايرنا- رئيس كل دادگستري خراسان شمالي به سازمان حفاظت محيط زيست استان گلستان يك ماه فرصت داد تا مشكل واگذاري زمين براي ايجاد توقفگاه در جاده گلستان به بجنورد در محدوده تونل را برطرف كند.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام نورالله قدرتي روز چهارشنبه در نشست شوراي اداري استان اظهار كرد: اگر اقدامي در اين زمينه انجام نشود دستگاه قضايي استان با تيمي با لودر و بولدزر وارد عمل خواهد شد.
وي گفت: در مدت پنج سال گذشته در پنج كيلومتر خروجي گلستان تا دشت در مسير جاده استان گلستان 150 نفر كشته شده اند.
وي افزود: روز گذشته با سرپرست اداره كل حفاظت محيط زيست استان گلستان و مسئولان مربوط اين استان جلسه اي براي ساماندهي اين امر برگزار شد، به اين سازمان گلستان مهلت يك ماهه براي رسيدگي اين موضوع با تهران داده شده است.
وي اظهار كرد: اگر در اين مدت كاري انجام نشود با مسئوليت خود وارد اين كار مي شوم و در خصوص پيچ ها، توقف گاه ها و ساير مشكلات خود اقدام خواهيم كرد.
وي در بخش ديگري از سخنانش از خبرنگاران اين استان خواست تا در جايي كه حقوق مردم ضايع مي شود سماجت كنند و افزود: خبرنگاري مثبت انديش كفايت نمي كند، بايد به دنبال رفع مشكلات و رفع چالش هاي استان باشند.
وي گفت: خبرنگاران همچنين منفي گرا و تنها دنبال خبر منفي نيز نباشند چرا كه اقدامات مثبت زيادي نيز انجام شده است كه نياز به اطلاع رساني دارد.
رئيس كل دادگستري خراسان شمالي گفت: خبرنگاران مدعي عموم هستند و بايد مسايل و مشكلات مردم را پيگيري كنند.
قدرتي افزود: در اين سال ها مديران كل استان هيچ شكايتي از خبرنگاران اين استان نداشته اند و اگر شكايت نيز شود با توجه به مدار قانون بودن از خبرنگار دفاع مي شود.
پيش از اين مديركل دفتر فني استانداري خراسان شمالي در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: براي ارتقاي ايمني تردد مسافران گذري از جاده بجنورد- جنگل گلستان نياز است تا چند توقفگاه و دوربرگردان در اين مسير ايجاد شود.
يزدان عنبري خاطرنشان كرد: البته محيط زيست استان گلستان در اين باره مخالفت هايي داشته است اما با قول هاي مساعد خانم ابتكار، رئيس سازمان محيط زيست اميد مي رود اين مشكلات حل شود.
عنبري تصريح كرد: بر اين اساس پيشنهادهايي از طرف ما ارائه شده است كه منتظر نتيجه براي موافقت با آنان هستيم.
وي افزود: آمادگي داريم تا به هر ميزان كه زمين از عرصه هاي طبيعي براي تعريض اين جاده اختصاص داده مي شود، از محدوده حفاظت شده استان از سمت شمال جنگل به محدوده حفاظت شده عرصه واگذار كنيم.
عنبري اظهار داشت: درخواست داريم تا با ساخت پاركينگ در اين مسير موافقت كنند.
وي موافقت با اجراي خاكريز سراسري به طول 22 كيلومتر در اين محور را از ديگر درخواست ها عنوان كرد و گفت: براي حفظ ايمني تردد عابران تلاش داريم تا عبور عرضي حيوانات از اين جاده را محدود كنيم و ايجاد خاكريز نيز به همين منظور پيشنهاد شده است.
به گفته وي اين خاكريز از محدوده حفاظتي استان گلستان آغاز و تا 22 كيلومتر امتداد پيدا مي كند و يكي ديگر از اهداف اين خاكريز جلوگيري از ورود آب هاي سطحي و سيلاب به سطح جاده است.
طول محور بجنورد به جنگل گلستان 140كيلومتر است كه براي چهاربانده كردن آن افزون بر يك هزارو 650 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته است.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعي** انتشاردهنده : سيدحسين قدسي