۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۱
کد خبر: 82625542
T T
۰ نفر
آوايي از دادستاني دزفول تا وزير پيشنهادي دادگستري

تهران - ايرنا - سال 59 با حكم شهيد قدوسي كار خود را بعنوان دادستان دزفول در مجموعه قضايي آغاز كرد و بهترين تجربه كسب شده خود را در گفت وگو با ايرنا سمت رياست دادگستري كل استان تهران مي داند.

به گزارش خبرنگار قضايي ايرنا، عليرضا آوايي كسي كه نامش در بين وزراي پيشنهادي رياست جمهور به چشم مي خورد سابقه فعاليت 36 ساله در دستگاه قضايي و اجرايي كشور دارد.
او متولد دزفول است و نخستين جايي هم كه به عنوان دادستان عمومي و انقلاب مشغول فعاليت شد، زادگاهش بود.
آوايي در گفت وگو با خبرنگار قضايي ايرنا درباره سابقه فعاليت خود گفت: اوايل سال 59 با ابلاغ شهيد قدوسي براي تصدي دادستاني انقلاب دزفول كار خود را در مجموعه قضايي، آغاز كردم و تا سال 62 آنجا بودم؛ از آن زمان تا سال 65 دادستان كردستان بودم و سپس به دزفول برگشته و مجدد دادستان اين شهرستان شدم.
رئيس دفتر بازرسي رييس جمهوري اظهار كرد: از سال 67 تا 73 دادستان اهواز بودم و يك سال بعد به عنوان قائم مقام دادگستري خوزستان ابلاغ خوردم؛ چهار سال رئيس دادگستري استان لرستان و به همين ميزان رئيس دادگستري استان مركزي و حدود چهار سال هم رئيس كل دادگستري استان اصفهان بودم.
آوايي از سال 84 به سمت رئيس كل دادگستري استان تهران منصوب شد و هشت سال و نيم در اين سمت فعاليت كرد.
از سال 84 كه غلامحسين اسماعيلي به عنوان رئيس كل دادگستري استان تهران جايگزين او شد، آوايي در دادگاه عالي انتظامي قضات به مدت يك سال فعاليت كرد.
رئيس دفتر بازرسي ويژه رئيس جمهور پس از آن، در پست ديگري به فعاليت خود ادامه داد كه اين بار پست او نه قضايي بلكه بيشتر اجرايي و زيرمجموعه قوه مجريه بود و او به عنوان معاون وزير كشور و با سمت رئيس سازمان ثبت احوال به فعاليت خود ادامه داد.
آوايي اضافه كرد: سپس با درخواست آقاي روحاني روحاني، رئيس بازرسي ويژه رئيس جمهوري شدم.
يكي از موارد قابل توجه رئيس دفتر بازرسي ويژه در سوابق وي اين است كه اتحاديه اروپا در تصميم مورخ 18 مهر 1390 (10 اكتبر 2011)، 32 مقام ايراني از جمله سيدعليرضا آوايي را با ادعاي آنچه كه نقش در نقض گسترده و شديد حقوق شهروندان ايراني خوانده مي شد، از ورود به كشورهاي اين اتحاديه محروم كرد. كليه دارايي‌هاي اين مقامات نيز در اروپا توقيف شد.
آوايي در پاسخ به پرسش ديگر ايرنا مبني بر اينكه آيا اين همه سابقه در كارنامه كاري اش مي تواند در تصدي گري وزارت دادگستري مثمر ثمر باشد يا نه ، گفت: مطمئنا تجارب به فرد كمك مي كند تا بتواند مسيرها را درست تر تشخيص دهد و تعاملات جدي تر و سريع تر ارائه كند.
وي رئيس كلي دادگستري استان تهران را تجربه مفيد و در حقيقت بهترين تجربه خود عنوان كرده و افزود: يكي از مهمترين كارهاي وزير دادگستري تعامل و ارتباط بين سه قوه است كه فكر مي كنم بتوانم در صورت گرفتن راي اعتماد از مجلس ، قدم هاي خوبي در اين وزارتخانه بردارم.
اجتمام** 7329 **/ 1569/ 6037
خبرنگار: ليلا اسماعيل نژاد ** انتشاردهنده: عبدالحميد راجي

سرخط اخبار استان‌ها