۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۵۵
کد خبر: 82625432
T T
۰ نفر
فرماندار دزفول:جريان آزاد اطلاعات فضاي راكد جامعه را به سمت پويايي گرايش داد

دزفول - ايرنا - معاون استاندار و فرماندار ويژه دزفول گفت: جريان آزاد اطلاعات كمك كرد تا جامعه از ركود به سمت پويايي گرايش پيدا كند.

به گزارش خبرنگار ايرنا حبيب اله آصفي سه شنبه شب در آئين تجليل از خبرنگاران اين شهرستان با گراميداشت ياد شهيد محمود صارمي خبرنگار ايرنا افزود:براي رشد و پويايي جامعه خبرنگاران بايد خود را باور كنند.
وي اظهار داشت: با وجود اينكه خبرنگاران و اصحاب قلم توانمندي در عرصه خبر فعاليت دارند اما هنوز احساس مي شود خبرنگاران به طور جدي خود را باور نكرده اند.
فرماندار دزفول با بيان اينكه جامعه هوشمند نيازمند كار حرفه اي قوي از سوي خبرنگاران و روزنامه نگاران است بيان داشت:از خبرنگاران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي انتظار مي رود با وجود پيشينه قوي اين شهرستان در زمينه معرفي فرهنگ اين شهرستان بيشتر تلاش كنند.
آصفي با بيان اين نكته كه در مواردي خلاء انتشار اخبار مستند و دقيق در دزفول مردم را آزار مي دهد گفت:دزفول در بسياري از بخش ها ظرفيت توليد خبر و گزارش حرفه اي را دارد و انتظار مي رود خبرنگاران در اين عرصه بيشتر تلاش كنند تا ظرفيت هاي بي شمار اين شهرستان به درستي معرفي شوند.
وي همچنين با بيان اينكه حوزه فرهنگ در دزفول مغفول مانده است كه بايد در اين زمينه بيشتر قلم زد به تيراژ بالاي انتشار كتاب از سوي نويسندگان دزفول نيز اشاره كرد و گفت: طبق بررسي بعمل آمده در هيچ شهر خوزستان به اندازه دزفول كتاب منتشر نمي شود اما با اينحال حمايتي از نويسندگان دزفولي صورت نمي گيرد.
فرماندار دزفول در خاتمه آمادگي خود را براي كمك به حل مسايل و مشكلات خبرنگاران اين شهرستان از جمله بيمه خبرنگاران ، ايجاد صندوق قرض الحسنه و اعطاي وام به خبرنگاران و ايجاد خانه خبرنگاران و نويسندگان اين شهرستان اعلام كرد.
نادري سعادتي فرد رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي دزفول نيز در اين آئين كه با اجراي موسيقي سنتي همراه بود گفت: تشكيل كانون يا انجمن خبرنگاران در شهرستان دزفول ضروري است.
محمدرضا كرمي نژاد شهردار دزفول نيز با تشريح طرح هاي شهرداري دزفول در زمينه عمران شهري از تلاش خبرنگاران به خاطر نقد عملكرد اين شهرداري در زمينه هاي مختلف از سوي خبرنگاران قدرداني كرد.
محمدعلي فريدپناه مسئول دفتر ايرنا دزفول نيز در سخناني با بيان اينكه مطالبات خبرنگاران صرفا صنفي و مالي نيست گفت:نقش خبرنگاران در جامعه بايد باز تعريف شود تا مردم و مسئولان با نقش اصحاب رسانه به درستي آشنا شوند.
وي افزود:به واسطه گسترش شبكه هاي مجازي و سهولت دسترسي مردم به فضاي مجازي وظيفه خبرنگاران نسبت به گذشته سخت تر شده است چرا كه فضاي مجازي پر شده است از خبرهاي گوناگون و متفاوت ، خبرهاي درست و نادرست ،موثق و غير موثق.
در اين آئين از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر در شهرستان دزفول تجليل بعمل آمد.
6068