۱۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۴
کد خبر: 82621293
T T
۰ نفر
افزایش 6 برابری اعتبار ایجاد مشاغل خانگی در خوزستان

اهواز - ایرنا - مدیر كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت:امسال 320 میلیارد ریال برای ایجاد مشاغل خانگی در خوزستان در نظر گرفته شده كه نسبت به پارسال این اعتبار 6 برابر شده است.

سید نور محمد پور شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان كرد:پارسال مبلغی كه برای ایجاد مشاغل خانگی در خوزستان در نظر گرفته شد بالغ بر 50 میلیارد ریال بود.
وی بیان كرد: مشاغل خانگی شامل 2 بخش مشاغل پشتیبان و مشاغل مستقل است كه پارسال بیشترین استقبال از مشاغل مستقل شد و از مشاغل پشتیبان چندان استقبال نشد.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: مشاغل مستقل شامل مشاغلی است كه متقاضی با گرفتن تسهیلات به صورت فردی اشتغال ایجاد می كند و در مشاغل پشتیبان افراد به صورت گروهی شغلی را ایجاد می كنند.
وی گفت: پارسال 85 درصد اعتبار بخش مشاغل خانگی كه توسط بانك های عامل ملی و ملت و صادرات پرداخت شد جذب شد.
محمد پور بیان كرد: امسال مقرر شده كه مزیت ها و ظرفیت های هر منطقه در خوزستان برای ایجاد اشتغال شناسایی شود و بر اساس نیاز هر منطقه اشتغال ایجاد شود.
وی در ادامه با اشاره به طرح اشتغالزایی كه برای امسال از سوی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی تدوین شده اظهار كرد: این وزارت خانه طرحی با عنوان كاج برای ایجاد اشتغال تهیه و به ادارات تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان ها ابلاغ كرده است؛ در این طرح مهارت آموزی كارجویان و جوانان محور برنامه است.
وی افزود: در این طرح نیروی كار باید توانمند شوند و دانش آموختگان دانشگاه ها، جوانان و افراد جویای كار با همكاری اداره آموزش فنی و حرفه ای مهارت لازم را برای ایجاد اشتغال فرا می گیرند.
مدیركل تعاون، كار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: یكی دیگر از راه های ایجاد اشتغال و تقویت چرخه اقتصاد در خوزستان برای امسال استفاده از اعتبار صندوق امید است كه مقرر شده از اعتبار این صندوق برای گردش مالی واحدهای صنعتی مشكل دار و واحدهای صنعتی كه بالای 70 درصد پیشرفت فیزیكی دارند كمك شود.
محمد پور بیان كرد: طرح فراگیر اشتغال نیز از دیگر طرح های ایجاد فرصت های شغلی برای امسال است كه در این طرح برنامه هایی برای تشویق كارفرمایان برای گرفتن نیروی كار و مهارت آموزی نیروی كار و تقویت مراكز كاریابی تدوین شده است.
وی افزود: وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی برای طرح فراگیر 200 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده كه هنوز میزان اعتبار خوزستان مشخص نشده است.
وی با بیان اینكه باید نیروی انسانی با مهارت تربیت كرد تا بیكاری را در خوزستان كاهش داد ادامه داد: متاسفانه تفكر شغل دولتی و استخدام در شركت های دولتی در خوزستان حاكم است و این موضوع از مهم ترین عوامل بیكاری است.
محمد پور گفت: سهمیه ای كه امسال برای ایجاد اشتغال در خوزستان در نظر گرفته شده هفت هزار و 500 فرصت شغلی است و بیشترین میزان ایجاد اشتغال به سازمان صنعت، معدن وتجارت اختصاص دارد.
7158 / 6037
خبرنگار: زینب فرحانی ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی