۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۱
کد خبر: 82619789
T T
۰ نفر
واكنش رئيس كل دادگستري كرمان به نشر مطالبي در مورد رفع ممنوعيت مشروبات الكلي

كرمان - ايرنا - رئيس كل دادگستري استان كرمان گفت: نشر برخي مطالب سخيف و بي پايه در مورد رفع ممنوعيت مصرف مشروبات الكلي از سوي برخي افراد موجب تاسف و شگفتي و قابل تعقيب قضايي است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومي دادگستري استان كرمان، يدالله موحد در ديدار با امام جمعه شهرستان سيرجان افزود: گاهي شايد برخي افراد فراموش كرده اند در يك جامعه و نظام ديني حرف مي زنند و في الواقعه اينگونه اظهار نظرهاي بي اساس اهانت به مردم متدين و زير سئوال بردن احكام الهي است.
وي خاطرنشان كرد: چگونه فردي به خودش اجازه مي دهد كه توصيه به حلال كردن حرام الهي داشته باشد.
وي يادآور شد: سيرجان سرزمين دلاورمردان و سرداران شهيد است مردم اين خطه از ميهن اسلامي متدين ولايتمدار و معتقد به ارزش هاي ديني هستند و سيرجان به حق دار الحسين ناميده شده است.
وي با اشاره به اينكه شهرستان سيرجان 350 هزار جمعيت و مردماني سخت كوش و با عزت دارد افزود: عده اي قليل و سودجو كه ممكن است هر جايي باشند با اقدامي رذيلانه و با هدف تحصيل درآمد نامشروع اقدام به تهيه، توزيع و مصرف مقداري مشروبات الكلي كردند كه مرگ و مسمويت مصرف كنندگان را درپي داشت.
وي ادامه داد: انعكاس خبر اين واقعه به حيثيت عمومي اين شهرستان لطمه وارد كرد.
وي تصريح كرد: از همان ساعات اوليه اقدامات موثر در شناسايي و برخورد قضايي با عوامل اين حادثه آغاز و اطلاعات خوبي در اين زمينه جمع آوري شده است.
موحد عنوان كرد: در جلسه شوراي تامين شهرستان سيرجان نيز تصميمات خوبي در اين باره گرفته شد كه بر اساس تدابير به طور پيوسته و همه جانبه با اين پديده شوم و عوامل آن برخورد خواهد شد
رئيس شوراي قضايي استان كرمان گفت: عوامل تهيه، توزيع و قاچاق مشروبات الكلي در سيرجان شناسايي و ضمن برخورد كيفري عبرت آموز اين افراد تحت كنترل قرار مي گيرند.
وي با بيان اينكه جزئيات اين تصميمات قابل بيان نيست افزود: تصور مي شود اگر اين تصميمات قاطعانه و با جديت پيگيري و عملياتي شود در آينده نزديك تاحدود زيادي اين معضل حل خواهد شد.
نماينده عالي قوه قضائيه در استان كرمان با تاكيد بر فعاليت هاي فرهنگي و تبعيين احكام ديني اظهار كرد: مراقبت اوليا بر فرزندان را نبايستي فراموش كرد.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: زهرا هجيني نژاد
7440/3029/ 6075
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه