۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۵۵
کد خبر: 82614137
T T
۰ نفر
رضوانی: ملی پوشان واترپلو با آمادگی در مسابقات قهرمانی جهان شركت می كنند

تهران- ایرنا- «محسن رضوانی» رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران گفت: اردوی تیم ملی واترپلو در صربستان شرایط مطلوبی دارد و ملی پوشان با آمادگی كامل درنوزدهمین دوره رقابت ها قهرمانی واترپلو زیر 20 سال جهان كه 14 مرداد آغاز می شود، شركت خواهند كرد.

رضوانی امروز (شنبه) با بیان اینكه ملی پوشان روزانه در دو نوبت صبح و عصر زیر نظر كادر فنی تمرین های آماده سازی را برگزار می كنند، افزود: «الكساندر چیریچ' سرمربی تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلو ایران از اینكه اردوی این تیم قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در صربستان برگزار شده است، رضایت دارد.
وی افزود: تیم ملی پیش از برگزاری این اردو نیز در مسابقات چند جانبه سنگاپور شركت كرد و امیدواریم در رقابت های قهرمانی جهان نتایج مطلوبی را كسب كنیم.
رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ایران در پاسخ به این سئوال كه فدراسیون چه انتظاری از تیم واترپلو در رقابت های واترپلوی قهرمانی دارد، اظهار داشت: تیم ایران در این رقابت ها با تیم های آمریكا، روسیه، یونان و پورتوریكو همگروه است كه به جز پورتوریكو، سه تیم دیگر از تیم های عنوان دار و قدرتمند در واترپلوی جهان هستند و بازی با آنان به طور حتم كار آسانی نخواهد بود.
رضوانی افزود: هدف اصلی شركت در این رقابت ها كسب آمادگی به منظور حضوری قدرتمند در بازی های داخل سالن آسیاست و ازآنان دراین مقطع خلق شگفتی انتظار نداریم.
وی ادامه داد: پیش از این تیم واترپلوی ایران با اختلاف به تیم های بزرگ دنیا از جمله آمریكا وروسیه می باخت، در این دوره چنانچه بازیكنان بتوانند این اختلاف را كم و دریك یا دو دیدار به جز دیدار برابر پورتوریكو به پیروزی برسند كار مطلوبی صورت گرفته و انتظارات برآورده شده است.
وی هدف دیگر تجهیز و سرمایه گذاری تیم واترپلو ایران را قرار گرفتن این تیم بر روی یكی از سكوهای قهرمانی بازی های آسیایی برشمرد و افزود: كادر مربیگری فعلی تیم ملی واترپلو ایران از بهترین های این رشته در جهان بوده و مورد حمایت فدراسیون است، چیریچ و همكارانش می توانند شرایطی را فراهم كنند تا تیم ملی واترپلو در بازی های آسیایی بر روی یكی از سكوهای قهرمانی بیایستد از این رو درصدد هستیم با این كادر و جوانان با استعداد به این هدف در بازی های آسیایی دست پیدا كنیم.
وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره عملكرد «مهدی انصاری» درماده های 50 و 100 متر پروانه مسابقات قهرمانی جهان 2017 مجارستان، اظهار داشت: انصاری بهترین شناگر پروانه كشور است كه ورودی مسابقات قهرمانی جهان درمجارستان را با كسب مدال برنزاز چهارمین دوره بازی های كشورهای اسلامی در باكو كسب كرد، او با آمادگی كامل دراین رقابت ها شركت نداشت از این رو نتوانست ركوردهای داخل كشور خود را در این مسابقات كسب كند اما با توجه به اینكه او در بازی های داخل سالن آسیا نماینده ایران است از این فرصت استفاده كرده و تمرینات آماده سازی خود را در شرایط مطلوب درمجارستان پی گیری می كند.
رییس فدراسیون شنا همچنین از توافق های اولیه با یك مربی برجسته بین المللی برای هدایت تیم ملی شنا در جریان برگزاری این رقابت ها خبر داد و افزود: در حاشیه این رقابت ها با چند مربی مذاكراتی انجام شده و بزودی یكی از بهترین ها برای كمك به شنای ایران و قبول مسئولیت تیم ملی به ایران خواهد آمد.
رضوانی ادامه داد: علاوه بر این، برای ارتقای سطح فنی ورزش شنا با چند كشورتفاهمنامه همكاری مبادله شده است و بزودی به منظور تقویت ملی پوشان با شناگران این كشورها اردوهای تمرینی مشترك برگزار خواهیم كرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی.**9144**1368
خبرنگار:سعید قهرمانی** انتشار: خیراله شفیعی

سرخط اخبار ورزش