۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶
کد خبر: 82612614
T T
۰ نفر

زلزله نهاوند همدان 8 مصدوم داشت

۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۴۶
کد خبر: 82612614
زلزله نهاوند همدان 8 مصدوم داشت

همدان – ایرنا – رییس مركز اورژانس دانشگاه علوم پزشكی استان همدان گفت: زلزله 4.7 ریشتری صبح امروز نهاوند ، هشت مجروح داشت كه 5 نفر آنها سرپایی درمان و سه نفر نیز بستری شدند.

حبیب معصومی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه این زلزله كشته نداشته است افزود: جراحت این افراد سطحی بوده و یك نفر نیز دچار شكستگی پا شده است.
رئیس جمعیت هلال احمر نهاوند نیز به خبرنگار ایرنا گفت: زلزله صبح امروز جمعه به بزرگی 4.7 ریشتر در ساعت 5:34 شهرستان نهاوند در استان همدان را لرزاند.
محمد تقی شهبازی افزود: بر اساس گزارش مركز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیك دانشگاه تهران ، مركز این زمین لرزه در 2 كیلومتری شرق نهاوند و در عمق 2 كیلومتری زمین رخ داده است .
وی اظهار كرد: بدنبال وقوع این زمین لرزه ستاد بحران شهرستان به حال آماده باش درآمد و معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان به همراه تیم واكنش سریع نیز در شهرستان حضور یافت و از مناطق بافت فرسوده و روستای كوهانی مركز زلزله بازدید كردند.
وی افزود: این زمین لرزه در برخی منازل شهری و روستایی باعث ترك برداشتن دیوار و ریختن گچ خانه ها و یا شكسته شدن برخی اجسام شیشه ای شده است .
وی گفت: تا كنون سه پس لرزه در اعماق پائین تر زمین رخ داده كه شدت آن كمتر از 2 بوده اما شدت زمین لرزه اولیه باعث وحشت مردم و آمدن آنها به خیابان شد .
شهرستان نهاوند یكی از مناطق جنوبی استان همدان بر روی كمربند زلزله خیزی قرار داد و در سالیان اخیر زلزله هایی با قدرت های به نسبت شدید این شهرستان را لرزانده است .
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 190 هزار نفر در 105 كیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است .
7523 /7525/6993
خبرنگار: مرضیه بختیاری/ وحید سیفی*انتشار: اكبر بهاروند
۰ نفر