۴ مرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۴
کد خبر: 82611303
T T
۰ نفر
دولت يازدهم 160 هزار شغل براي روستاييان كشور ايجاد كرد

كاشان - ايرنا - معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري گفت: دولت يازدهم تا پايان سال گذشته، 160 هزار شغل روستايي و عشايري با تلاش مديران كشور ايجاد كرد.

به گزارش ايرنا، سيد ابوالفضل رضوي عصر چهارشنبه در جلسه شوراي اداري شهرستان نطنز با اشاره به خدمات دولت يازدهم در سال هاي گذشته براي روستاييان كشور اظهار داشت: طرح ها و فعاليت‌ هاي خوبي در زمينه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و گردشگري در روستاها صورت گرفته و دولت در قالب مشاركت‌ هاي اقتصادي و تعاوني، گام هاي اساسي و شايسته اي برداشته است كه با حمايت از اين طرح ها منفعت و سود آن نصيب روستاييان مي شود.
وي با اشاره به اين كه روستا‌ها و منطقه هاي عشايري از مهم ‌ترين جايگاه‌ هاي توسعه كشور و از بزرگ‌ ترين سرمايه‌ هاي توسعه هستند اظهار كرد: براساس آخرين سرشماري كشور، جمعيت فعال روستايي و عشايري بيش از 20 ميليون نفر است.
رضوي تاكيد كرد: اگر نظام برنامه ‌ريزي كشور هم سونگر، عادلانه و عالمانه بود امروز بسياري از مشكلات موجود در حوزه هاي اقتصادي و فرهنگي در جامعه وجود نداشت.
وي به معضل حاشيه نشيني در كشور اشاره كرد و گفت: بحث حاشيه ‌نشيني در شهر‌ها از معضل هاي بزرگي است كه روز به روز افزايش يافته و از آن غافل شده‌ ايم و اين مشكل معلول سياست‌ هاي اشتباه نظام برنامه‌ ريزي كشور است.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري يادآور شد: متاسفانه به علت بي برنامگي و نبود زير ساخت ها در روستاها از جمعيت روستايي و عشايري كشور كاسته شده است زيرا به مهم ‌ترين مشكل روستاييان و عشاير كه اشتغال و افزايش درآمد است توجه نكرده ايم و اين به لحاظ توليد ثروت، اشتغال و مسايل فرهنگ يكي از خطرهاي مهم در كشور تلقي مي شود.
رضوي به عملكرد دولت نهم و دهم نيز اشاره كرد و گفت: طي 8 سال دولت قبل، تعداد 10 هزار شغل روستايي ايجاد شد ولي از ابتداي دولت تدبيرو اميد تا پايان سال گذشته شاهد ايجاد 160 هزار شغل روستايي و عشايري در كشور هستيم.
وي با تاكيد بر اين كه برنامه ريزي، تلاش و خدمت به مردم بايد سرلوحه كار مديران باشد افزود: از ابتداي تشكيل دولت ها در ايران، به اندازه دولت روحاني به روستانشينان خدمات رساني نشده است.
مركز شهرستان نطنز در 125 كيلومتري شمال مركز استان اصفهان قرار دارد.
معاون توسعه روستايي و مناطق محروم نهاد رياست جمهوري روز چهارشنبه با سفر به شهرستان هاي اردستان و نطنز در شمال استان اصفهان از برخي طرح ها و خدمات روستايي اين منطقه ها بازديد كرد.
7408/7430 * خبرنگار: رحمت الله كاملي بادي* انتشار: علي شريفي
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد