۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۶
کد خبر: 82611274
T T
۰ نفر
مصر چهارمين مجموعه از جنگنده هاي رافال فرانسوي را دريافت كرد

تهران- ايرنا- سخنگوي ارتش مصر روز چهارشنبه اعلام كرد كه قاهره چهارمين مجموعه از جنگنده هاي رافال فرانسوي را تحويل گرفت تا تعداد اين جنگنده هاي دريافتي به 11 فروند برسد.

به گزارش خبرگزاري آناتولي،‌ تامر الرفاعي سخنگوي ارتش مصر با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه در چارچوب قرارداد نظامي كه قاهره با فرانسه در فوريه (بهمن/اسفند) 2015 امضا كرده،‌ سري جديد جنگنده هاي رافال وارد مصر شد.
در اين بيانيه آمده است: نيروي هوايي مصر دو جنگنده چند منظوره از سري جنگنده هاي نسل چهارم رافال را دريافت كرد.
سخنگوي ارتش مصر ادامه داد،‌ اين چهارمين مجموعه از جنگنده هاي رافال است كه مصر تحويل گرفته و به اين ترتيب از 24 جنگنده اي كه قرار است قاهره طي مدت زمان مشخصي از فرانسه خريداري كند، 11 فروند دريافت شده است.
بر اساس اين گزارش،‌ مصر نخستن مجموعه از جنگنده هاي رافال فرانسوي را كه شامل 3 فروند بود،‌ در جولاي (تير/ مرداد) 2015، تحويل گرفت. دومين و سومين مجموعه نيز به ترتيب در ژانويه (دي/بهمن)2016 و آوريل (فروردين/ارديبهشت) به قاهره ارسال شد.
الرفاعي گفت،‌ جنگنده هاي جديد از نوع رافال،‌ براي تقويت قدرت نيروي هواي مصر و به دليل برخورداري از سيستم فني پيشرفته و توان نظامي بالا خريداري شده است.
عبد الفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر پس از تصدي قدرت در ژوئن 2014،‌ قرارداد نظامي و تسليحاتي با فرانسه امضا كرده و فرانسه در كنار آمريكا و روسيه از مهمترين كشورهاي تامين كننده تسليحات قاهره به شمار مي رود.
اين در حالي است كه به تازگي عبدالفتاح السيسي رئيس جمهوري مصر بزرگترين پايگاه نظامي زميني در خاورميانه و آفريقا را در شهرك نظامي «الحما » مصر واقع در غرب اسكندريه با نام «پايگاه نظامي محمد نجيب» افتتاح كرد.
به نوشته الاهرام ، قرار است اين پايگاه نظامي، امنيت مناطق حياتي غرب شهر اسكندريه، منطقه ساحل شمالي و همچنين نيروگاه هسته اي«الضبعه» و ميادين نفت، بندر «مرسي الحمراء» و شهر جديد «العلمين» و ديگر مناطق را تامين كند.
بنابر اعلام مقام هاي مصري، جديدترين تجهيزات و سلاح هاي نيروي دريايي و از جمله يك كشتي جنگي فرانسوي از نوع FREMM براي پشتيباني از كشتي هاي مصري در درياي مديترانه و درياي سرخ و همچنين ناوهاي فرانسوي «ميسترال» و زيردريايي هاي آلماني 209 / 1400 و چندين سكوي موشك هاي پيشرفته در اين پايگاه مستقر شده است.
خاورم**9329** شبس 1574 ** مترجم: ندا بهبودي** انتشار دهنده: محسن تهوري
۰ نفر

سرخط اخبار جهان